Δέκα έξυπνοι τρόποι για να ρίξετε την πίεση

0
124

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι ένα από τα συχνότερα προβλήματα των ενήλικων και ιδιαίτερα όσων διανύουν την πέμπτη δεκαετία της ζωής τους και μετά, καθώς αποτελεί σημαντικό παράγοντα για πολλές παθήσεις. Η υπέρταση είναι μια «σιωπηλή» και ύπουλη νόσος χωρίς  συμπτώματα, η οποία αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού, ανευρύσματος, νεφρικής ανεπάρκειας και γνωστικής εξασθένισης. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που μελέτη του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, θεωρεί υπεύθυνη την υπέρταση για το 15% των θανάτων στις Η.Π.Α.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν φάρμακα που ρυθμίζουν την αρτηριακή πίεση, όμως όπως όλα τα φάρμακα έτσι και τα αντιϋπερτασικά, έχουν κάποιες παρενέργειες όπως ζάλη, αϋπνίες , κράμπες στα πόδια.

Και σ’ αυτήν την περίπτωση όμως υπάρχει λύση. Πολλοί άνθρωποι, μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή τους πίεση και με άλλους τρόπους αφού πρώτα φυσικά συμβουλευτούν τον θεράποντα ιατρό τους.

Παρακάτω παρουσιάζουμε δέκα «έξυπνες κινήσεις» οι όποιες θωρακίζουν την καρδιά μας και μειώνουν την πίεση, όπως εκτιμούν τρεις διαφορετικές μελέτες που εκπόνησαν τα Πανεπιστήμια του Χάρβαρντ, της Καλιφόρνιας και της Φλωρεντίας. Βασικός κανόνας, είναι η διατήρηση του βάρους μας σε κανονικά επίπεδα.

Έντονο περπάτημα: Υπερτασικοί ασθενείς που κάνουν περιπάτους με γρήγορο ρυθμό καταφέρνουν να μειώσουν σημαντικά την αρτηριακή τους πίεση. Αυτό συμβαίνει διότι η άσκηση βοηθά την καλύτερη οξυγόνωση της καρδιάς και έτσι αυτή καταβάλλει μικρότερη προσπάθεια για την άντληση αίματος. Οι ειδικοί προτείνουν  ζωηρό περπάτημα για τουλάχιστον 30 λεπτά τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα.

Βαθιές αναπνοές: Οι αργές και βαθιές αναπνοές που χρησιμοποιούνται στον διαλογισμό και άλλες πρακτικές όπως η γιόγκα, μειώνουν τις ορμόνες του στρες που είναι υπεύθυνες για την αύξηση ενζύμων στα νεφρά, οι οποίες ανεβάζουν την αρτηριακή πίεση. Εάν, λοιπόν, αφιερώσετε 5 λεπτά κάθε πρωί και κάθε βράδυ σε αυτές τις πρακτικές, τότε μόνο όφελος θα έχετε. Τι να κάνετε; Είναι απλό και άκρως χαλαρωτικό: Εισπνεύσετε βαθιά και απελευθερώστε τον αέρα και όλη την ένταση.

Διάλειμμα από την καθιστική εργασία: Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια, όσοι κάνουν καθιστική εργασία για πάνω από 41 ώρες την εβδομάδα, έχουν κατά 15% μεγαλύτερο κίνδυνο υπέρτασης. Προσπαθήστε μέσα στο πιεστικό σας πρόγραμμα, να βρείτε χρόνο για τον εαυτό σας, κάντε μια βόλτα στη θάλασσα ή στο βουνό, κάντε ποδήλατο ή πηγαίνετε στο γυμναστήριο. Κάντε ότι σας αρέσει αρκεί να μην χαραμίζετε τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο σας … στον καναπέ!!!

Χαλαρώστε με μουσική: Η κατάλληλη μουσική μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση, σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου της Φλωρεντίας στην Ιταλία. Εθελοντές που λάμβαναν φαρμακευτική αγωγή κατά της υπέρτασης και τους ζητήθηκε να ακούν χαλαρωτική μουσική, για 30 λεπτά την ημέρα, κάνοντας παράλληλα ασκήσεις αναπνοής, κατάφεραν να μειώσουν μετά από μία εβδομάδα τη συστολική τους πίεση κατά 3,2 μονάδες!

Πολλά φρούτα και ωμά λαχανικά: Τα φρούτα και τα λαχανικά που είναι πλούσια σε κάλιο, όπως οι γλυκοπατάτες, αποτελούν σημαντικό μέρος της προσπάθειας για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Στόχος μας πρέπει να είναι η πρόσληψη 4.700 mg καλίου καθημερινά. Καταναλώστε τροφές όπως οι ντομάτες, ο χυμός πορτοκαλιού, οι πατάτες, οι μπανάνες, τα φασόλια, τα μπιζέλια, το πεπόνι και αποξηραμένα φρούτα, όπως δαμάσκηνα και σταφίδες.

Μαύρη σοκολάτα: Οι φλαβανόλες που περιέχει η μαύρη σοκολάτα κάνουν πιο ελαστικά τα αιμοφόρα αγγεία βοηθώντας τη διατήρηση της αρτηριακής πίεσης σε χαμηλά επίπεδα. Σχετική μελέτη έδειξε ότι το 18% των ασθενών που έτρωγαν μαύρη σοκολάτα κάθε μέρα, είδαν την αρτηριακή τους πίεση να μειώνεται. Όμως μη κάνετε … ζαβολιές! Προσπαθήστε να τρώτε καθημερινά ένα μικρό κομματάκι μαύρη σοκολάτα με 70% περιεκτικότητα σε κακάο και όχι ολόκληρη την πλάκα!

Διατροφικά συμπληρώματα: Ανασκόπηση 12 μελετών έδειξε ότι το συνένζυμο Q10 μειώνει σημαντικά την αρτηριακή πίεση. Τα αντιοξειδωτικά που απαιτούνται για την παραγωγή ενέργειας, διαστέλλουν τα αιμοφόρα αγγεία. Φυσικά πρώτα πρέπει να ρωτήσετε το γιατρό σας σχετικά με τη λήψη ενός τέτοιου συμπληρώματος.

Λίγο αλκοόλ: Μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση μικρής ποσότητας αλκοόλ μπορεί να χαμηλώσει την αρτηριακή πίεση, περισσότερο από το να απέχει κάποιος εντελώς από το αλκοόλ. Άλλες έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση 1-2 ποτών την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Στην περίπτωση του αλκοόλ, όμως, θέλει πολύ μεγάλη προσοχή γιατί είναι εθιστικό! Βρίσκεται παντού και πωλείται νόμιμα, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει μεγάλη εξάρτηση!

Αποχή από την καφεΐνη: Η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας καφεΐνης αυξάνει την αρτηριακή πίεση λόγω της συστολής που προκαλεί στα αιμοφόρα αγγεία, γι’ αυτό είναι προτιμότερο να την αποφεύγετε. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να πιούμε δυο το πολύ τρεις καφέδες την ημέρα και όχι παραπάνω.

Ζητήστε βοήθεια για το ροχαλητό: Όσοι ροχαλίζουν είναι πιθανό να πάσχουν από άπνοια, μια επικίνδυνη κατάσταση που σχετίζεται με την υπέρταση και την υγεία της καρδιάς. Υπολογίζεται ότι οι μισοί πάσχοντες από άπνοια ύπνου έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση.