Δέκα τροφές που θωρακίζουν την καρδιά

0
279

Ο Ιπποκράτης έλεγε ότι είμαστε ότι τρώμε και είχε δίκιο. Σήμερα όλα τα κάνουμε γρήγορα, για να προλάβουμε τις δουλειές μας, να ρυθμίσουμε τις εκκρεμότητες μας και τις υποχρεώσεις που έχουμε αναλάβει οι οποίες, φυσικά, ποτέ… δεν τελειώνουν ! Όλα αυτά όμως- και το ξέρουμε πολύ καλά- είναι εις βάρος της υγείας μας και πρώτιστος εις βάρος της καρδιάς μας. Ωστόσο υπάρχουν λύσεις,  αρκεί να δώσουμε λίγο προσοχή. Σύμφωνα με τους ειδικούς εάν συμπεριλάβουμε  δέκα τροφές στην καθημερινή μας διατροφή αυτές θα μας θωρακίσουν την καρδιά  από όλες τις πιέσεις που δεχόμαστε καθημερινά. Ας τις γνωρίσουμε  καλύτερα.

΄Εξτρα παρθένο ελαιόλαδο

Ως αναπόσπαστο μέρος της μεσογειακής διατροφής μειώνει σε μεγάλο ποσοστό τον κίνδυνο καρδιακών προσβολών, εγκεφαλικών επεισοδίων και θανάτου. Καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση τόσο της χοληστερόλης όσο και των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι προστατεύει τα ούλα σας από ασθένειες που μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με τους ειδικούς. Με την κατανάλωση γιαουρτιού με χαμηλά λιπαρά, απορροφάτε επίσης ισχυρά αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, φυτικές ίνες και προβιοτικά που είναι ευεργετικά για τη γενικότερη υγεία, την πέψη και την ευεξία.

Μαύρη σοκολάτα

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η μαύρη σοκολάτα μπορεί να ωφελήσει την καρδιά, μειώνοντας τις μη θανατηφόρες καρδιακές προσβολές και τα εγκεφαλικά επεισόδια σε άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο. Η σοκολάτα με τουλάχιστον 60%-70% κακάο περιέχει φλαβονοειδή (πολυφαινόλες) που μπορεί να βοηθήσουν στην αρτηριακή πίεση, την πήξη και τη φλεγμονή.

Εσπεριδοειδή

Οι γυναίκες που καταναλώνουν υψηλές ποσότητες φλαβονοειδών από πορτοκάλια και γκρέιπφρουτ έχουν 19% χαμηλότερο κίνδυνο ισχαιμικού αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου (που προκαλείται από θρόμβο), σύμφωνα με μελέτη. Τα εσπεριδοειδή είναι επίσης υψηλά σε βιταμίνη C, η οποία έχει συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Η κατανάλωση λαχανικών όπως το σπανάκι, το μπρόκολο, το kale, χαμηλά σε θερμίδες αλλά πλούσια σε βιταμίνες Κ, Α και C, καθώς και φυλλικό οξύ, μαγγάνιο, ασβέστιο και φυτικές ίνες επιτρέπουν στο αίμα σας να πήξει κανονικά και να αποτρέψει την ασβεστοποίηση των αρτηριών. Αυξάνουν επίσης την καρδιαγγειακή υγεία λόγω των αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους.

Φασόλια

Μόλις μισό φλιτζάνι φασόλια την ημέρα θα κρατήσει την καρδιά σας σε άριστη κατάσταση. Οι διαλυτές ίνες είναι ένας βασικός λόγος γι’ αυτό. Οι ίνες ενώνονται με τη χοληστερόλη και εμποδίζουν τόσο την απορρόφησή της από το έντερο όσο και το να φτάσει σε ανθυγιεινά επίπεδα.

Καρύδια

Ένα σνακ εύκολο στην μεταφορά αλλά και πάνω σε μια σαλάτα, τα καρύδια ενισχύουν τις λειτουργίες της καρδιάς με υγιή ωμέγα-3 λίπη και αντιοξειδωτικά. Βελτιώνουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων στα άτομα με διαβήτη και προστατεύουν όσους διατρέχουν κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις.

Αμύγδαλα

Άλλη μια έξυπνη επιλογή για να διατηρήσετε μια υγιή καρδιά. Μειώνουν την LDL χοληστερόλη και περιέχουν βιταμίνη Ε, φυτικές ίνες και πρωτεΐνες που συμβάλλουν στην καρδιακή προστασία

Αρακάς

Πλούσια πηγή φυτικών ινών  και πρωτεϊνών, έχει γλυκιά γεύση και προσθέτει χρώμα σε κάθε πιάτο. Μπορούν να βοηθήσει στη διαχείριση του βάρους, ενός βασικού παράγοντα διατήρησης της καρδιακής υγείας.

Πλιγούρι βρώμης

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες μπορούν να μειώσουν τη χοληστερόλη. Τουλάχιστον η μισή ποσότητα των δημητριακών στη διατροφή μας πρέπει να είναι ολικής αλέσεως. Η βρώμη συμβάλλει στη μείωση του κινδύνου καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού επεισοδίου.