Σύκα: Ρίχνουν την πίεση και ανεβάζουν …τη λίμπιντο

0
247

Φρέσκα ή αποξηραμένα, σε γλυκό ή σε σαλάτα -που μόνοι οι «ψαγμένοι» ξέρουν να κάνουν-, τα σύκα είναι ένα από τα αγαπημένα φρούτα του Καλοκαιριού, γιατί δεν είναι μόνο νόστιμα αλλά ανεβάζουν και…τη λίμπιντο! Ωστόσο πόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι ενισχύουν την καρδιά, ρίχνουν την αρτηριακή πίεση και προστατεύουν τις γυναίκες από τον καρκίνο του μαστού;

Τα σύκα περιέχουν βιταμίνες Α, Β1 και Β2 και μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο, κάλιο κ.ά. Ο συνδυασμός των βιταμινών και των μετάλλων που περιέχουν τα κάνουν πραγματικά ένα ακόμα «φάρμακο» της φύσης.

Τα σύκα λοιπόν δεν είναι απλά ένα ακόμα νόστιμο αφροδισιακό φρούτο  αλλά ένα υπερ-όπλο που θωρακίζει τον οργανισμό μας από πολλές ασθένειες. Ας δούμε λοιπόν αναλυτικά που μας κάνουν καλό:

Ρίχνουν την αρτηριακή πίεση

Τα σύκα αποτελούν πλούσιες πηγές καλίου, που βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Μελέτες, μάλιστα, έχουν δείξει ότι όσοι καταναλώνουν περισσότερο κάλιο έχουν χαμηλότερη πίεση σε σχέση με τους υπόλοιπους.

Λύνουν το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας

Λόγω της δράσης τους σαν ήπια καθαρτικά, τα σύκα μπορούν να δώσουν τη λύση σε ανθρώπους που ταλαιπωρούνται από το πρόβλημα της δυσκοιλιότητας. Αντί, λοιπόν, για “ένα μήλο την ημέρα που τον γιατρό τον κάνει πέρα”, συμπληρώστε και τρία σύκα την ημέρα, φρέσκα ή αποξηραμένα, για να απαλλαγείτε μια και καλή από την δυσκοιλιότητα που σας ταλαιπωρεί.

Προστατεύουν τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση από τον καρκίνο του μαστού

Έρευνα 8 χρόνων που διεξάχθηκε σε περισσότερες από 50 χιλιάδες εμμηνοπαυσιακές γυναίκες στη Σουηδία, έδειξε ότι όσες κατανάλωναν περισσότερες φυτικές ίνες από φρούτα (τα πλουσιότερα των οποίων είναι τα σύκα, τα μήλα, τα αχλάδια, τα δαμάσκηνα) μείωσαν τον κίνδυνο κατά 34% σε σχέση με αυτές που κατανάλωναν λιγότερες.

Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις

Μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε ζώα έχουν αποδείξει ότι η κατανάλωση του λαχταριστού αυτού φρούτου μπορεί να ρίξει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα και κατ’ επέκταση να αποτρέψει μακροπρόθεσμα την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων. Τα τριγλυκερίδια είναι η κύρια μορφή λίπους που κυκλοφορεί στο αίμα και όσο πιο αυξημένα είναι τα επίπεδά τους, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα εμφάνισης παχυσαρκίας και καρδιακών παθήσεων.

Συμβάλλουν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών

Η πλούσια περιεκτικότητά τους στο μέταλλο που δυναμώνει τα οστά μας, το ασβέστιο, όπως και το κάλιο, το οποίο εμποδίζει την απώλεια ασβεστίου στα ούρα που προκαλείται από μεγάλη κατανάλωση αλατιού, καθιστά τα σύκα συμμάχους μας ενάντια στην οστεοπόρωση.

Βελτιώνουν τη σεξουαλική μας ζωή

Όλοι ξέρουμε ότι τα σύκα αποτελούν ένα φυσικό… αφροδισιακό. Μάλιστα, από τα πιο παλιά χρόνια, τα σύκα χρησιμοποιούνταν σε περιπτώσεις που παρουσίαζαν σεξουαλική αδυναμία, γι’ αυτό εάν θέλετε να βοηθήσετε τον οργανισμό σας με ένα φυσικό αφροδισιακό μη διστάσετε…

Ανακουφίζουν τον πονόλαιμο

Η κολλώδης ουσία των σύκων βοηθά πολύ στην περίπτωση που έχουμε ερεθισμένο λαιμό και αισθανόμαστε «πεσμένοι». Η ουσία αυτή όταν αναμειγνύεται με νερό διογκώνεται και θεωρείται ότι προστατεύει το λαιμό, μειώνει τον ερεθισμό και μαλακώνει τον πόνο.