Τρεις ευχάριστοι τρόποι για να προστατέψετε την καρδιά σας από το έμφραγμα.

0
131

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι η παχυσαρκία, η κακή διατροφή, η ακινησία και φυσικά το κάπνισμα είναι “δολοφόνοι” για την καρδιά σας. Επίσης ξέρετε τι πρέπει να κάνετε για να την προστατέψετε. Υπάρχουν τρεις πολύ ευχάριστοι τρόποι όμως που σας βοηθούν να πετύχετε το στόχος σας πιο εύκολα καθώς σας παρακινούν να ανεβείτε επίπεδο στην άσκηση, σας ξεκουράζουν, σας χαλαρώνουν και σας βγάζουν περισσότερες ώρες από το σπίτι, άρα δεν είστε κοντά στο… ψυγείο! Ας τους δούμε αναλυτικά παρακάτω:

1.Φορέστε ένα βηματόμετρο :Ένας από τους ευκολότερους, πιο βολικούς και ανέξοδους τρόπους για να αποτρέψετε τις καρδιακές παθήσεις είναι απλά να φορέσετε τα αθλητικά παπούτσια σας και να βγείτε σε έναν γρήγορο περίπατο . Το περπάτημα είναι μια καλή μορφή μέτριας αερόβιας δραστηριότητας, η οποία βοηθά στη μείωση του κινδύνου καρδιακών προβλημάτων όπως η παχυσαρκία και η υψηλή αρτηριακή πίεση. Αλλά πρέπει να κάνετε περισσότερα από το να περπατήσετε. Η Joanne Larsen RD , ειδικός διαιτολόγος με μεγάλη εμπειρία στη συμβουλευτική διατροφής, λέει: “Αν φοράτε βηματόμετρο που μετράει βήματα, στοχεύστε σε 10.000 βήματα την ημέρα.” Αυτό ισοδυναμεί με περίπου πέντε μίλια, ανάλογα με το βήμα σας. Η έρευνα υποδηλώνει ότι τα φορητά όργανα γυμναστικής μπορούν να παρακινήσουν τους ανθρώπους να ασκήσουν περισσότερο . Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο του 2020 στο British Journal of Sports Medicine διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν αυτές τις δημοφιλείς ψηφιακές συσκευές περπατούν επιπλέον 1.850 βήματα την ημέρα – ισοδύναμο με περίπου ένα μίλι – σε σύγκριση με τους μη χρήστες. Δεν επιτυγχάνετε τον στόχο σας; Ενσωματώστε περισσότερο περπάτημα στην ημέρα σας πηγαίνοντας για διαλείμματα με τα πόδια αντί για διαλείμματα σνακ κατά τη διάρκεια της εργασίας και προτιμήστε τις σκάλες από το ασανσέρ.

2.Απολαύστε έναν καλό ύπνο: Ο κακός ύπνος συνδέεται με διάφορους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, εγκεφαλικό επεισόδιο, διαβήτη και καρδιακή ανεπάρκεια , καθώς και διαταραχή ύπνου που ονομάζεται άπνοια ύπνου . Τα άτομα με άπνοια ύπνου παρουσιάζουν πολλαπλές παύσεις αναπνοής κατά τη διάρκεια του ύπνου, με αποτέλεσμα τον ύπνο χαμηλότερης ποιότητας και μειωμένη παροχή οξυγόνου στο αίμα. Όταν συμβαίνει αυτό, το σώμα απελευθερώνει ορμόνες του στρες, οι οποίες με την πάροδο του χρόνου μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων .

Επιπλέον, η άπνοια σχετίζεται με μεγαλύτερο κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης , εγκεφαλικού επεισοδίου, αρρυθμιών όπως κολπική μαρμαρυγή και καρδιακής ανεπάρκειας . Τα συμπτώματα της άπνοιας ύπνου περιλαμβάνουν το ροχαλητό αρκετά δυνατά για να διαταράξει τον ύπνο σας ή αυτό των άλλων, σποραδικά επεισόδια πνιγμού που πραγματικά σας ξυπνούν αρκετές φορές τη νύχτα και υπερβολική υπνηλία ή κόπωση κατά τη διάρκεια της ημέρας . Εάν υποψιάζεστε ότι μπορεί να έχετε άπνοια ύπνου, συμβουλευτείτε το γιατρό σας για να υποβληθείτε σε εξέταση ύπνου για διάγνωση.

3.Βρείτε τρόπους μείωσης του στρες: Το άγχος είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής, αλλά τα υψηλά επίπεδα στρες μπορούν να επηρεάσουν διάφορους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, όπως υψηλή αρτηριακή πίεση, υπερκατανάλωση τροφής, κάπνισμα, κακός ύπνος και έλλειψη σωματικής δραστηριότητας. Όταν το σώμα βρίσκεται σε κατάσταση άγχους , απελευθερώνει την ορμόνη κορτιζόλη , η οποία, σε υψηλά επίπεδα, μπορεί να αυξήσει τη χοληστερόλη, τα τριγλυκερίδια , την αρτηριακή πίεση και το σάκχαρο στο αίμα. Επομένως, η μείωση του στρες είναι ένα σημαντικό μέρος ενός υγιούς τρόπου ζωής.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι η άσκηση του διαλογισμού με προσοχή είναι ένας τρόπος για να το κάνετε αυτό. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Journal of Clinical Psychiatry διαπίστωσε ότι τα προγράμματα μείωσης του στρες που βασίζονται στη συνείδηση ​​συνδέονται με τη μείωση των συμπτωμάτων του στρες , συμπεριλαμβανομένης της χρόνιας ανησυχίας και του κακού ύπνου. Επίσης να συμμετάσχετε στην αγαπημένη σας δραστηριότητα απομάκρυνσης του άγχους, ακόμα κι αν μόνο για 10 ή 15 λεπτά, συμπεριλαμβανομένης της ανάγνωσης ενός βιβλίου, του αθλητισμού, της τέχνης, του παιχνιδιού με παιδιά ή κατοικίδιων ζώων, της ακρόασης μουσικής, της κηπουρικής ή της πρακτικής γιόγκα .