Η καλή παρέα και η ποιοτική κοινωνική ζωή προστατεύουν τον εγκέφαλο από την Ανοια

0
30

Προσέχετε τη διατροφή σας. Ασκείστε επιμελώς και προσπαθείτε να κοιμάστε αρκετό κάθε βράδυ. Αλλά ίσως έχετε ξεχάσει να προσθέσετε ένα συστατικό για ένα υγιές σώμα και εγκέφαλο στη λίστα σας: μια καλή κοινωνική ζωή. Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι οι ισχυροί κοινωνικοί δεσμοί είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του εγκεφάλου σας. Η κοινωνικοποίηση, λοιπον, μπορεί να τονώσει την προσοχή και τη μνήμη και να ενισχύσει τα νευρωνικά δίκτυα. Αυτή η αύξηση της πνευματικής δραστηριότητας αποδίδει με την πάροδο του χρόνου όπως αναφέρει η  Kelly Bilodeau , Executive Editor, Harvard Women’s Health Watch.

Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι τα άτομα με ισχυρούς κοινωνικούς δεσμούς είναι λιγότερο πιθανό να βιώσουν γνωστική παρακμή από τα άτομα που περνούν τον περισσότερο χρόνο τους μόνοι. Μια μεγάλη μελέτη, η οποία περιελάμβανε περίπου 12.000 συμμετέχοντες, υποδηλώνει ότι όταν οι άνθρωποι είναι μόνοι, ο κίνδυνος άνοιας αυξάνεται έως και 40%.

Παρακάτω δημοσιεύουμε τρεις τρόπους που σας ξαναβάζουν στο παιχνίδι της… ζωής:

1.Ξαναζωντανέψτε παλιές φιλίες.

Ένας από τους απλούστερους τρόπους για να βρείτε ικανοποιητικές σχέσεις είναι να επανασυνδεθείτε με καλούς φίλους με τους οποίους έχετε χάσει την επαφή με τα χρόνια. Επειδή έχετε κοινό ιστορικό, μπορείτε συχνά να συνεχίσετε από εκεί που σταματήσατε με λιγότερη προσπάθεια. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να είναι ένας εύκολος τρόπος για να βρείτε άτομα από το παρελθόν σας για να αποκαταστήσετε μια χαμένη φιλία. Εναλλακτικά, σαρώστε το βιβλίο διευθύνσεών σας και επικοινωνήστε μέσω τηλεφώνου ή email.

2.Προσπαθήστε για ποιότητα και όχι για ποσότητα.

Δεν δημιουργούνται όλες οι σχέσεις ίσες. Οι αγχωτικές διαπροσωπικές σχέσεις μπορούν πραγματικά να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία σας. Μια μελέτη του 2021 Journal of the American Heart Association διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που ανέφεραν υψηλά επίπεδα κοινωνικής ζωής ήταν πιο πιθανό να αντιμετωπίσουν σοβαρά καρδιακά προβλήματα κατά τη διάρκεια 15 ετών από εκείνα που δεν είχαν. Άλλες μελέτες έχουν συνδέσει ταραγμένες σχέσεις με άλλα προβλήματα σωματικής ή ψυχικής υγείας. Είναι καλύτερα λοιπόν να επενδύσετε το χρόνο σας σε μια λίγους αλλά καλούς φίλους, που σας χαλαρώνουν, αντί να προσπαθείτε να επεκτείνετε την κοινωνική σας ομάδα συμπεριλαμβάνοντας άτομα που σας κουράζουν.

3.Εξετάστε μια σειρά τρόπων σύνδεσης.

Εάν δεν μπορείτε να βγείτε έξω, χρησιμοποιήστε άλλες στρατηγικές για να συνδεθείτε με φίλους και οικογένεια. Μπορείτε να κάνετε βιντεοκλήση σε φίλο σε smartphone ή αποστολή email σε αγαπημένα πρόσωπα. Σίγουρα δεν είναι το ίδιο με μια συνομιλία πρόσωπο με πρόσωπο, αλλά είναι ένα υποκατάστατο που μπορεί να βοηθήσει όταν δεν είναι δυνατές οι προσωπικές επισκέψεις.

Και μην ξεχνάτε: Οσο πιο ανοιχτοί είστε σε νέες εμπειρίες και νέους ανθρώπους, τόσο πιο πιθανό είναι να κάνετε σχέσεις με άλλους που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε καλή υγεία στο μέλλον.

ΠΗΓΗ: https://www.health.harvard.edu/blog/3-ways-to-build-brain-boosting-social-connections-202109082585