Μέθοδος Pilates: Πέντε βασικοί λόγοι για να ξεκινήσετε πιλάτες εάν είστε 50plus!

0
52

Το Pilates είναι μια μέθοδος γυμναστικής που επικεντρώνεται στην αναπνοή, στο συντονισμό, στην ακρίβεια των κινήσεων αλλά και στην ενδυνάμωση του πυρήνα. Βοηθά τους ασκούμενους να έρθουν σε επαφή με το σώμα τους και θεωρείτε από τους ειδικούς η ιδανική τεχνική εκγύμνασης του σώματος για ανθρώπους άνω των 50 ετών, καθώς βελτιώνει την κίνησή τους, την ισορροπία τους, τη δύναμή τους, την ευλυγισία και τη λειτουργικότητα του σώματός τους αλλά και του νευρικού συστήματος! Με απλά λόγια το Pilates τους βοηθά να συμμετέχουν σε όλες τις καθημερινές τους δραστηριότητες με μεγαλύτερη ευκολία αλλά και με ασφάλεια.

Ας δούμε λοιπόν ποιοι είναι οι πέντε λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να εντάξετε το Pilates στη ζωή σας, ανεξάρτητα από το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης:

1.Το Pilates και η πρόληψη του πόνου στη μέση

Μετά τα 40plus, ο κίνδυνος τραυματισμού στη μέση αυξάνεται. Άλλωστε είναι μεγάλο το ποσοστό των ανθρώπων που αρχίζουν να έχουν ενοχλήσεις σε αυτό το σημείο από μία ηλικία και έπειτα.

Η συχνή ενασχόληση με το Pilates είναι δεδομένο ότι θα βοηθήσει τον ασκούμενο να αποφύγει αλλά και να ξεπεράσει τους πόνους της μέσης. Και αυτό διότι η συγκεκριμένη μέθοδος εκγύμνασης επικεντρώνεται στην ενδυνάμωση του κορμού αλλά και στη γενικότερη ισορροπία στην κίνηση.

2.Δυναμώνει όλο το σώμα, όχι μόνο τον πυρήνα

Το Pilates βοηθά ώστε να αποκτήσει ο ασκούμενος δύναμη σε όλο το σώμα. Αυτό συμβαίνει γιατί το ασκησιολόγιό του είναι δομημένο ώστε να ενεργοποιεί όλους τους μυς και τους ωθεί να εργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.

Πολλοί αθλούμενοι θεωρούν ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αντιμετωπίσουν προβλήματα στο σώμα τους γιατί γυμνάζονται συστηματικά και έχουν αποκτήσει ένα δυνατό σώμα.

Ωστόσο, εάν κάποιος κάνει προπονήσεις δύναμης και έχει επικεντρωθεί σε συγκεκριμένους μύες, τότε η ανισορροπία που δημιουργείται στο σώμα του αυξάνει τις πιθανότητες για τραυματισμό.

3.Προσφέρει μεγαλύτερη ευλυγισία

Στο Pilates, το σώμα εκτείνεται με ιδανικό τρόπο, κάτι που επιτρέπει στους μυς να επιμηκύνονται και να αποκτούν μεγαλύτερη ελαστικότητα και ευλυγισία.

Την ίδια στιγμή, η συγκεκριμένη μέθοδος βοηθά στη βελτίωση της κίνησης, γεγονός που είναι ιδιαίτερα σημαντικό και για τη δύναμη του σώματος. Οι μύες λειτουργούν πολύ καλύτερα όταν οι αρθρώσεις κινούνται ελεύθερα.

4.Το Pilates ασκεί ελάχιστη πίεση στις αρθρώσεις

 Οι αργές και ελεγχόμενες κινήσεις του Pilates βοηθούν ώστε να μην υπάρχει μεγάλη επιβάρυνση των αρθρώσεων. Επιπλέον, το πάχος του ανατομικού στρώματος στο Pilates reformer είναι μεγάλο, κάτι που βοηθά στο να μειώνεται αισθητά η πίεση που ασκείται στη μέση, τον αυχένα και στους ώμους.

5.To Pilates «προπονεί» το νευρικό σύστημα

Εάν δίνουμε τα κατάλληλα σωματικά και πνευματικά ερεθίσματα, το νευρικό σύστημα μπορεί να είναι διαρκώς ενεργοποιημένο, σε όποια ηλικία κι εάν βρισκόμαστε.

Το νευρικό σύστημα δεν γερνάει εάν εμείς δεν το αφήσουμε.

Έτσι λοιπόν το Pilates γίνεται ένα εξαιρετικό μέσο με το οποίο μπορούμε να δίνουμε τα ερεθίσματα στο νευρικό μας σύστημα κι αυτό να λειτουργεί ώστε να μας προσφέρει υγεία και υποστήριξη για μια καλή ζωή.

Πηγή: https://www.gymbase.gr/methodos-pilates-kali-fysiki-katastasi-kai-eyexia/