Πανδημία και πόνος στην πλάτη: Πως μπορείτε να το διορθώσετε;

0
44

Η πανδημία έφερε την καραντίνα και την τηλεργασία με συνέπεια εκατομμύρια άνθρωποι να εργάζονται από το σπίτι στον υπολογιστή, γράφοντας στην τραπεζαρία ή στο γραφείο τους. Την ίδια στιγμή ο περιορισμός των μετακινήσεων επιδείνωσε τον πόνο στην πλάτη, που επιφέρει η πολύωρη ακινησία ή «στάση της πανδημίας» όπως την ονόμασαν οι ειδικοί.  Και όταν λέμε “στάση πανδημίας”, εννοούμε την κακή στάση του σώματος στο γραφείο ή στον καναπέ, με συνέπεια η πλάτη μας να …«παραπονιέται».

Ο Δρ Ντέιβιντ Μπίντερ, φυσιολόγος και διευθυντής καινοτομίας στο νοσοκομείο αποκατάστασης Spaulding που συνεργάζεται με το Χάρβαρντ, δίνει παρακάτω μερικές πολύτιμες συμβουλές για τους τρόπους που μπορούμε να διορθώσουμε τη στάση του σώματός μας και να απαλλαγούμε από τον πόνο στην πλάτη. Και απαντάει στις πιο συχνές ερωτήσεις που κάνουν οι άνθρωποι που υποφέρουν από πόνους στην πλάτη.

Είναι πραγματική η “στάση πανδημίας”;

Δρ Binder: Ναι, έχουμε δει αυξημένα παράπονα για πόνους στον αυχένα και στη μέση τον τελευταίο χρόνο, συχνά στο πλαίσιο καθισμάτων για μεγάλο χρονικό διάστημα με αυξημένη εργασία στο σπίτι. Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν τις ίδιες εγκαταστάσεις ή θέσεις εργασίας που έχουν σε ένα περιβάλλον γραφείου, γεγονός που έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα εξαιτίας της κακής στάσης του σώματος.

Γιατί η κακή στάση προκαλεί πόνο στην πλάτη;

Δρ Binder: Το να κρατάτε οποιαδήποτε στάση σώματος για μεγάλο χρονικό διάστημα, είτε στέκεστε είτε κάθεστε, μερικές φορές αυξάνει την ενόχληση λόγω μυϊκών σπασμών ή μυϊκής κόπωσης.

Η κακή στάση του σώματος μπορεί επίσης να ασκήσει αυξημένη πίεση σε ορισμένες αρθρώσεις ή να προκαλέσει ανισορροπία στη μία πλευρά του σώματός σας που φέρει αυξημένο φορτίο σε σύγκριση με την αντίθετη πλευρά. Επιπλέον, η κακή στάση του σώματος μπορεί να οδηγήσει σε ερεθισμό των νεύρων σε σημεία πίεσης όπως οι γλουτοί ή η μέση ο οποίος μπορεί να είναι οδυνηρός.

Τι προτείνετε σε άτομα που θέλουν να μειώσουν τον πόνο στην πλάτη από κακή στάση του σώματος;

Δρ Binder: Είναι χρήσιμο να ασκείστε κάθε μέρα κάνοντας προθέρμανση, αερόβια άσκηση και γενικό τέντωμα μυών. Αυτό θα διατηρήσει τους μυς σας ισχυρούς και ευέλικτους. Μερικές φορές η εργασία με φυσικοθεραπευτή είναι επίσης χρήσιμη. Ένας θεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να καταλάβετε τη μηχανική του πώς να κάθεστε ίσια, με την πλάτη σας τοξωτή και τους ώμους σας πίσω και κάτω. Ο θεραπευτής μπορεί επίσης να σας εκπαιδεύσει να ενισχύσετε και να τεντώσετε τους μυς που σας βοηθούν να καθίσετε ευθεία. Αυτές περιλαμβάνουν τους μυς της κοιλιάς, της πλάτης, του ώμου, του λαιμού και του θώρακα. Φυσικά εάν έχετε ιατρικές παθήσεις, συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα σωματικής άσκησης.

Επίσης χρησιμοποιήστε μια καρέκλα με πολλά μαξιλάρια για τους γλουτούς και στήριγμα για το κάτω μέρος της πλάτης σας. Μερικές φορές η χρήση ενός υποπόδιου σας βοηθά να αισθάνεστε πιο άνετα και αφαιρεί λίγο φορτίο από την πλάτη σας. Ένα υποπόδιο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για άτομα που είναι λίγο πιο κοντά, ώστε να μπορούν να κρατούν τα γόνατά τους σε βέλτιστη γωνία – περίπου 90 °.

Τι άλλο θα βοηθούσε;

Επίσης θα βοηθούσε εάν ανεβάσετε την οθόνη του υπολογιστή σας στο επίπεδο των ματιών, οπότε δεν θα πρέπει να κοιτάτε συνεχώς προς τα κάτω και να ασκείτε πίεση στο λαιμό σας.

Ακόμη μπορείτε να  χρησιμοποιήσετε εργονομικό ποντίκι και μαξιλάρι καρπού για να αποσυμπιέσετε τον καρπό από την πίεση  που προκαλεί πόνο τόσο στον καρπό όσο και στον ώμο, στην ωμοπλάτη ή στον αυχένα.

Εάν χρησιμοποιείτε όρθιο γραφείο, το οποίο σας επιτρέπει να στέκεστε όρθιοι ενώ εργάζεστε πρέπει να είστε προσεκτικοί γιατί η ορθοστασία επίσης επιδεινώσει τον πόνο στην πλάτη.

 Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε;

Δρ Binder: Ρυθμίστε ένα χρονόμετρο για να σηκωθείτε από το γραφείο σας – ή τον καναπέ ή την καρέκλα – και μετακινηθείτε κάθε 20 λεπτά.  Το να σηκωθείτε θα δώσει στη σπονδυλική σας στήλη ένα διάλειμμα από την πίεση του καθίσματος και θα κρατήσει τους μυς σας πολύ σφιγμένους. Και φυσικά, το να παραμείνεις ενεργός όλη την ημέρα είναι επίσης σημαντικό για πολλές άλλες πτυχές της υγείας. Το να καθόμαστε για πολλές ώρες σχετίζεται με χρόνια ασθένεια και ακόμη και πρόωρο θάνατο.

ΠΗΓΗ: https://www.health.harvard.edu/pain/pandemic-posture-hurting-your-back-you-can-fix-it