Ποια αθλήματα διατηρούν τον συντονισμό στο χέρι και το μάτι που μας κρατούν ανεξάρτητους;

0
44

Σκεφτείτε όλα τα πράγματα που κάνετε με τα μάτια και τα χέρια σας ταυτόχρονα, όπως να οδηγείτε αυτοκίνητο, να μαγειρεύετε ένα γεύμα, να παίρνετε ένα αντικείμενο ή να πιάνετε μια κουπαστή σκάλας και να ανεβαίνετε τα σκαλιά. Όλες αυτές οι κινήσεις και πολλές άλλες επιτρέπονται εν μέρει λόγω του συντονισμού των πληροφοριών που λαμβάνουν τα μάτια σας και των σημάτων που στέλνει ο εγκέφαλός σας στα χέρια και φυσικά στα πόδια σαςΑυτός ο συντονισμός ματιού-χεριού, όμως, είναι το “κλειδί” για τη διατήρηση της ανεξαρτησίας σας ως τα βαθιά γεράματα!

Δυστυχώς, ο συντονισμός ματιών-χεριών μειώνεται καθώς μεγαλώνουμε. Τα αντανακλαστικά, η ταχύτητα και η ακρίβεια είναι θαμπά, πιθανώς λόγω απώλειας όρασης, κακής υγείας ή αλλαγών στην καλωδίωση του εγκεφάλου.

“Πολλοί άνθρωποι στην κοινωνία μας άνω των 60 ετών που ακολουθούν μια δυτική διατροφή και δεν ασκούνται αρκετά έχουν μικροσκοπικά, ανεπαίσθητα εγκεφαλικά. Αυτά τα εγκεφαλικά επεισόδια μπορούν να διαταράξουν τις συνδέσεις σε σημαντικά κέντρα συντονισμού του εγκεφάλου. Επιπλέον, όλοι χάνουμε μερικά εγκεφαλικά κύτταρα που παράγουν ντοπαμίνη, μια χημική ουσία που βοηθά τον εγκέφαλο να ρυθμίζει την κίνηση και το συντονισμό », εξηγεί ο δρ. Andrew Budson, νευρολόγος και επικεφαλής της Γνωσιακής και Συμπεριφορικής Νευρολογίας στο VA Boston Healthcare System.

«Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να βελτιώσετε το συντονισμό ματιών-χεριών με άσκηση, εξάσκηση δεξιοτήτων και θεραπεία υποκείμενων καταστάσεων”, λέει ο Δρ Budson.

Όλη η άσκηση είναι καλή για τον εγκέφαλό σας και τα ακόλουθα μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τον συντονισμό ματιού-χεριού.

 Ρακέτα

Στο τένις, τη ρακέτα ή το πίγκ-πόγκ τα μάτια σας παρακολουθούν την μπάλα και ο εγκέφαλός σας δίνει οδηγίες στο σώμα σας να τη συναντήσει.

“Η ταχύτητα της κινούμενης μπάλας είναι προκλητική. Ο εγκέφαλός σας πρέπει να διαχειριστεί αυτό το χέρι και το χέρι όχι μόνο εκεί που μπορείτε να το δείτε, αλλά και εκεί που δεν μπορείτε να το δείτε, καθώς η μπάλα περνάει και φτάνετε πίσω σας ή Αναγκάζει τον χρόνο αντίδρασής σας να είναι πιο γρήγορος “, λέει η Jennifer Packard, εργοθεραπεύτρια στο νοσοκομείο αποκατάστασης Spaulding που σχετίζεται με το Χάρβαρντ.

 Κολύμπι. 

Στην κολύμβηση, χρησιμοποιείτε συχνά τα χέρια και τα χέρια σας έξω από το οπτικό σας πεδίο, αναγκάζοντας τον εγκέφαλο να χρησιμοποιήσει το μάτι του μυαλού του. “Οραματίζεστε στο κεφάλι σας τι κάνουν τα χέρια σας, χωρίς να τα παρακολουθείτε”, λέει ο Packard. «Επιπλέον, η αισθητηριακή είσοδος είναι διαφορετική στο νερό, γεγονός που προκαλεί τον εγκέφαλο».

 Tai Chi.

 Αυτή η αρχαία πολεμική τέχνη χρησιμοποιεί μια σειρά από αργές, ρέουσες κινήσεις και βαθιά αναπνοή. Σταδιακά μετατοπίζετε το βάρος σας από τη μία στάση στην άλλη, γεγονός που βελτιώνει τα αντανακλαστικά, την ισορροπία, τη δύναμη, την ευελιξία και το εύρος των κινήσεών σας. Το τάι τσι ενισχύει όλα αυτά τα συστατικά της κίνησης.

 Πυγμαχία χωρίς επαφή.

Αυτός είναι ένας τύπος προγράμματος άσκησης που περιλαμβάνει τη χρήση γαντιών πυγμαχίας και σκιώδους πυγμαχίας ή χτυπήματος μαλακών μαξιλαριών. Είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τον εγκέφαλό σας καθώς στοχεύετε γρήγορα αριστερά με το δεξί σας χέρι ή στοχεύετε δεξιά με το αριστερό σας χέρι.

«Υπάρχει τεράστιο όφελος να απαιτήσετε από τον εγκέφαλό σας να διασχίσει τη μεσαία γραμμή – μια φανταστική κάθετη γραμμή που τραβιέται από τον ουρανό προς τα κάτω μέσω της μύτης σας στο κουμπί της κοιλιάς σας και ενδιάμεσα στους αστραγάλους σας», λέει ο Packard.

 Δραστηριότητες με τα μάτια

Εάν δεν είστε και πολύ “φίλος” …της γυμναστικής, μην ανησυχείτε. Δεν χρειάζεται να ιδρώσετε για να ακονίσετε τον συντονισμό ματιού-χεριού. Πολλές διασκεδαστικές δραστηριότητες μπορούν να βοηθήσουν όπως:

-Παίξτε βελάκια (τα μαγνητικά βελάκια είναι μια ασφαλής επιλογή).

-Ράψτε ή πλέξτε.

-Ζωγραφίστε ή σχεδιάστε μια εικόνα.

-Παίξτε ένα βιντεοπαιχνίδι.

Εάν χρειάζεστε βοήθεια, οι εργοθεραπευτές μπορούν να σας βοηθήσουν να τροποποιήσετε δραστηριότητες και να δημιουργήσετε προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες συντονισμού σας. Η ασφάλιση μπορεί να καλύπτει υπηρεσίες μόνο εάν είναι ιατρικά απαραίτητες. ρωτήστε το γιατρό σας εάν πληροίτε τις προϋποθέσεις.

ΠΗΓΗ:https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/activities-to-sharpen-your-eyehand-coordination