Οκτώ τροφές που προσθέτουν χρόνια στο σώμα και το πρόσωπό σου

0
201

Γράφει η Δανάη Ευλογημένου, Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Έχεις σκεφτεί ποτέ ότι οι διατροφικές σου επιλογές μπορούν να καθορίσουν το πόσο γρήγορα και πώς θα γεράσει το σώμα σου και το πρόσωπό σου;

Η γήρανση είναι μια διαδικασία που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες εκ των οποίων η υγιεινή διατροφή. Ωστόσο, εάν κάποιος θέλει να επιβραδύνει τις επιπτώσεις της γήρανσης θα πρέπει να βελτιώσει ένα σύνολο παραγόντων πέρα από τη διατροφή, όπως είναι η τακτική άσκηση, η αποφυγή καπνίσματος, η προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και η διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους.

Κάνε το πρώτο βήμα για ένα πιο νεανικό και υγιές δέρμα, με τη βελτίωση των διατροφικών σου συνηθειών.

Παρακάτω θα δείς 7+1 τροφές που είναι καλό να αποφεύγεις ή και να καταναλώνεις με μέτρο, εάν δεν θέλεις να δεις το σώμα και το πρόσωπό σου να γερνάει πριν από την ώρα του.

1.Αλκοόλ

Το αλκοόλ όπως πολύ πιθανόν να έχεις ακούσει προκαλεί αφυδάτωση στον οργανισμό. Επιπλέον, το αλκοόλ εμποδίζει την απορρόφηση της Βιταμίνης Α η οποία ενισχύει την παραγωγή του κολλαγόνου. Το κολλαγόνο αποτελεί βασικό δομικό συστατικό του δέρματος και συμβάλλει στην σφριγηλότητά του.

Η αυξημένη κατανάλωσή του λοιπόν, φαίνεται να σχετίζεται με την εμφάνιση ρυτίδων στο πρόσωπο, τη ξηρότητα στο δέρμα, το πρήξιμο κάτω από τα μάτια και την απώλεια του όγκου στο μέσο του προσώπου (μάγουλα).

2.Αναψυκτικά

Η συχνή κατανάλωση σακχαρούχων ροφημάτων εκ των οποίων και τα αναψυκτικά, επίσης έχουν τεκμηριωθεί ότι επάγουν την φλεγμονή στο σώμα οδηγώντας όχι μόνο στην εμφάνιση χρόνιων νοσημάτων όπως η Παχυσαρκία, ο Σακχαρώδης Διαβήτης, τα Καρδιαγγειακά νοσήματα αλλά επίσης στην επιτάχυνση της κυτταρικής γήρανσης.

Η αύξηση του βάρους που συχνά παρατηρείται λόγω της αλόγιστης κατανάλωσης αναψυκτικών με ζάχαρη, σχετίζεται επίσης με επιβάρυνση και πόνο στις αρθρώσεις, συμπτώματα που κυριαρχούν στις μεγαλύτερες ηλικίες.

3.Καφές

Γενικά, η κατανάλωση καφεΐνης μέχρι 400mg ημερησίως, συμβάλλει στην ενυδάτωση. Ενδεικτικά, 400 mg καφεΐνης περιέχονται σε 5 ελληνικούς ή σε 4 εσπρέσο ή σε 2-3 φλιτζ. φραπέ. Κατανάλωση μεγαλύτερης ποσότητας από την αναφερόμενη, επάγει τη διούρηση και έτσι συμβάλλει στην αφυδάτωση του οργανισμού που μπορεί να έχει αντίκτυπο ακόμα και στη ξηρότητα στο δέρμα.

4.Γλυκά & Μπισκότα

Το ήξερες ότι η κατανάλωση υπερεπεξεργασμένων τροφίμων όπως είναι τα γλυκά και τα μπισκότα έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στο σώμα και στο δέρμα σου; Τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα προκύπτουν από μια σειρά βιομηχανικών διεργασιών για να είναι πιο θελκτικά από τον καταναλωτή. Συνήθως, προστίθενται ζάχαρη, λίπος και αλάτι για να είναι πιο εύγεστα και να παρατείνουν τη διάρκεια του προϊόντος, να μη χαλάσει δηλαδή σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η ζάχαρη το οποίο είναι το βασικό συστατικό των γλυκών, φαίνεται ότι εισέρχεται στην κυκλοφορία του αίματος και προσκολλάται σε διάφορες πρωτεΐνες και λιπαρά. Κάποιες από τις πρωτεΐνες που προσκολλάται είναι το κολλαγόνο και η ελαστίνη που είναι υπεύθυνες για την σφριγηλότητα και την ελαστικότητα του δέρματος, με αποτέλεσμα να αυξάνει τη διάσπαση των ινών τους, διαδικασία η οποία ονομάζεται γλυκοζυλίωση.

Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η παραγωγή  των προϊόντων τελικής γλυκοζυλίωσης (advanced glycation end products, AGEs). Η συσσώρευση των AGEs στον οργανισμό έχει συσχετισθεί με την γήρανση, καθώς φαίνεται να καθιστούν τις ίνες τους δύσκαμπτες, ξηρές και εύθραυστες.

Η παραπάνω διαδικασία έχει ως αποτέλεσμα το δέρμα να χάνει την ελαστικότητα του και τη λάμψη του, να παρατηρούνται ρυτίδες, λεπτές γραμμές και το δέρμα να αποκτά μια γερασμένη όψη.

Τα προϊόντα τελικής γλυκοζυλίωσης σχηματίζονται και κατά το μαγείρεμα σε υψηλές θερμοκρασίες γι’ αυτό τρόφιμα όπως είναι τα μπισκότα αποτελούν ανθυγιεινή επιλογή, αυξημένη κατανάλωση των οποίων μπορεί να προσθέσει χρόνια στο πρόσωπό σου και το σώμα σου.

5.Τηγανητό φαγητό

Το τηγανητό φαγητό, όπως το σνίτσελ, οι κοτομπουκιές, οι τηγανητές πατάτες και τα ντόντατς, σχηματίζουν τα επιβλαβή προϊόντα τελικής γλυκοζυλίωσης (AGEs) λόγω του μαγειρέματός τους σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες.

Όπως έχει συζητηθεί πιο πάνω, τα AGEs μπορούν να προκαλέσουν τη διάσπαση του κολλαγόνου και της ελαστίνης στο δέρμα και να προάγουν φλεγμονή, με αποτέλεσμα την εμφάνιση των ανεπιθύμητων ρυτίδων.

Απόφυγε να το τηγανίσεις ή να το ψήσεις στο φούρνο σε υψηλές θερμοκρασίες καθώς έτσι σχηματίζονται οι επιβλαβείς, για την υγεία, ενώσεις.

6.Επεξεργασμένο κρέας

Η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος βλέπε αλλαντικά, μπιφτέκι, λουκάνικο, χοτ ντογκ, είναι ένας ακόμα διατροφικός παράγοντας που συμβάλλει στην πρόωρη γήρανση. Το επεξεργασμένο κρέας ανήκει στην κατηγορία των υπερεπεξερασμένων τροφίμων, περιέχουν επιβλαβή συστατικά για τον οργανισμό όπως συντηρητικά και αλάτι και η αυξημένη κατανάλωση τους επάγει την φλεγμονή και τη γήρανση στο σώμα.

7.Μαργαρίνη

Η μαργαρίνη αποτελεί υπερ-επεξεργασμένο τρόφιμο το οποίο περιέχει τρανς λιπαρά αλλιώς υδρογονωμένα λιπαρά οξέα. Η αυξημένη κατανάλωση τρανς λιπαρών φαίνεται να κάνει το δέρμα πιο ευαίσθητο στην υπεριώδη ακτινοβολία και έτσι αυξάνεται το πάχος του δέρματος, μειώνεται η ελαστικότητα του δέρματος και εμφανίζονται ρυτίδες στο πρόσωπο.

Αντικατάστησε τη μαργαρίνη με ελαιόλαδο ή το αβοκάντο. Τα αντιοξειδωτικά που περιέχονται στα προτεινόμενα τρόφιμα, συμβάλουν στην διατήρηση της υγείας τόσο της εσωτερικής όσο και της εξωτερικής (δέρματος).

8.Συσκευασμένο ψωμί

Το συσκευασμένο ψωμί που βρίσκεται στο σούπερ μάρκετ αποτελεί υπερεπεξεργασμένο προϊόν το οποίο περιέχει συντηρητικά και αλάτι. Η αυξημένη κατανάλωση λευκού συσκευασμένου ψωμιού, αυξάνει την περιεκτικότητα των AGEs στον οργανισμό. Έτσι, η κατανάλωση του σε αυξημένη ποσότητα ευνοεί την πρόωρη γήρανση.

Αντικατάστησε την κατανάλωση απλών υδατανθράκων, όπως το λευκό ψωμί, μακαρόνια, ρύζι με σύνθετους υδατάνθρακες δηλαδή ψωμί ολικής, μακαρόνια ολικής άλεσης, καστανό ρύζι. Προτίμησε να προμηθεύεσαι το ψωμί που καταναλώνεις από το φούρνο της γειτονιάς σου καθώς σίγουρα δεν περιέχει συντηρητικά και τόσο μεγάλες ποσότητες αλατιού.

Πηγή: https://www.fmh.gr/trofes-poy-prosthetoyn-chronia-sto-soma-kai-to-prosopo-soy/