Πόσες ώρες περπάτημα χρειάζεστε για να κάψετε το Πρωτοχρονιάτικο δείπνο;

0
202

Η υπερφαγία την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς για πολλούς από εμάς, αποτελεί ένα στοίχημα που συνήθως το …χάνουμε! Τα πιάτα γεμίζουν ασφυκτικά, το τσιμπολόγημα είναι διαρκές ενώ τα γλυκά και τα ποτά έχουν την τιμητική τους. Ακόμα και αυτοί που τρώνε υγιεινά, στις γιορτές κάνουν τις παρασπονδίες τους και μπράβο τους!

Η Βρετανική Διαιτολογική Ένωση εκτιμά ότι μόνο την ημέρα των Χριστουγέννων οι άνθρωποι μπορεί να καταναλώσουν περίπου 6.000 θερμίδες – με το χριστουγεννιάτικο δείπνο να ευθύνεται για τις περισσότερες από αυτές. Αλλά περνώντας χρόνο με φίλους, χριστουγεννιάτικα πάρτι εργασίας και εορτασμούς της Πρωτοχρονιάς μπορεί όλα να μας κάνουν να τρώμε υπερβολικά τις ημέρες και ακόμη και εβδομάδες πριν και μετά τα Χριστούγεννα. Δεν είναι περίεργο που ο μέσος ενήλικας κερδίζει περίπου 0,5-1 κιλό κατά τις διακοπές των Χριστουγέννων.

Γενικά το βάρος που παίρνουμε κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου δεν χάνεται πάντα τη νέα χρονιά. Αυτή η υπερβολική αύξηση βάρους με τα χρόνια θα μπορούσε να οδηγήσει μερικούς ανθρώπους να γίνουν υπέρβαροι ή παχύσαρκοι, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο πολλών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, του διαβήτη, της υπέρτασης ή του εγκεφαλικού.

Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η παροχή πληροφοριών στους ανθρώπους σχετικά με το πόσα λεπτά περπάτημα (ή τρέξιμο) θα χρειαστούν για να κάψουν τις θερμίδες από τα φαγητά ή τα ποτά, μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να τρώνε λιγότερο και να αποφύγουν να πάρουν βάρος τα Χριστούγεννα. Λοιπόν, πόσο περπάτημα πρέπει να κάνετε για να κάψετε το πρωτοχρονιάτικο δείπνο;

Για έναν ενήλικα που ζυγίζει 84 κιλά θα χρειαστούν περίπου 12 ώρες σταθερού περπατήματος (περίπου τέσσερα μίλια την ώρα) για να κάψει τις θερμίδες ενός μέσου χριστουγεννιάτικου δείπνου. Αυτό ισοδυναμεί με περπάτημα περίπου 50 μιλίων. Ή, αν προτιμάτε, μπορείτε να κάνετε τζόκινγκ για περίπου πέντε έως έξι ώρες.

Φυσικά, ο αριθμός των θερμίδων στο δείπνο σας θα εξαρτηθεί και από τα φαγητά που τρώτε και πώς τα παρασκευάζετε. Για παράδειγμα, αν κόψετε το τσιμπολόγημα και τα ορεκτικά πριν το δείπνο  και αρκεστείτε μόνο σε δύο ποτήρια κρασί, στο δείπνο μπορεί να “φορτωθείτε” περίπου 2.080 θερμίδες. Για κάποιον που ζυγίζει 84 κιλά, θα χρειαζόταν μόνο εξίμισι ώρες περπάτημα για να καεί.

Η ποσότητα της σωματικής δραστηριότητας που θα χρειαστεί να κάνετε για να κάψετε το δείπνο σας, θα εξαρτηθεί επίσης από πολλούς παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο και το βάρος.

Η αύξηση βάρους στις γιορτές δεν είναι απαραίτητο να είναι αναπόφευκτη – και το περπάτημα είναι μια εξαιρετική δραστηριότητα που μπορείτε να κάνετε μόνοι σας ή με άλλους. Για παράδειγμα, δοκιμάστε να περπατήσετε στα καταστήματα αντί να χρησιμοποιήσετε το αυτοκίνητό σας, αν μπορείτε, ή κάντε ένα ποδήλατο στη γειτονιά σας με τα παιδιά σας για να δείτε τα χριστουγεννιάτικα φώτα. Επίσης για να τρώτε λιγότερες θερμίδες κατά τη διάρκεια των εορτών καλό είναι να είστε προσεκτικοί με τις μερίδες σας.

Επειδή όμως θα διαπιστώσετε ότι έχετε πάρει βάρος, μην απογοητευτείτε. Απλά παραδεχτείτε το, απολαύστε το φαγητό αυτές τις γιορτινές ημέρες, και… “ράψτε” στόμα σας, αμέσως μετά τις γιορτές, για όσο διάστημα χρειαστεί, προκειμένου να ξαναμπείτε στο μπλουτζίν σας το νέο έτος.