Τι σαμποτάρει την προπόνησή σου; Δες 10 κλασσικά λάθη που κάνεις

0
265

Γράφει η Βασιλειάδου Χριστίνα, Γυμνάστρια – Χαλκίδα

 

Οτιδήποτε κι αν κάνουμε στη ζωή μας χρειάζεται υπομονή, επιμονή και προσήλωση στον στόχο. Κάθε τι που επιθυμούμε να πετύχουμε απαιτεί συνήθως κόπο αλλά κυρίως τρόπο!

Το ίδιο συμβαίνει και στην προπόνησή μας. Έχεις βάλει ένα προπονητικό στόχο, έχεις ξεκινήσει δυναμικά να γυμνάζεσαι παρόλα αυτά βλέπεις το αποτέλεσμα να απομακρύνεται από σένα.

Όπως λοιπόν σε όλα τα πράγματα στη ζωή έτσι και στην προπόνηση μπορεί να υπάρξουν κάποια μικρά λαθάκια που να τη σαμποτάρουν και να μην έχεις το αποτέλεσμα που επιθυμείς.

Πάμε να δούμε ποια είναι αυτά:

1.Αποφεύγεις το ζέσταμα

Αποτελεί το νούμερο ένα λάθος που σαμποτάρει την προπόνησή σου καθώς το ζέσταμα θα προετοιμάσει το σώμα σου για αυτό που πρόκειται να ακολουθήσει ενώ παράλληλα θα βοηθήσει στην αποφυγή τραυματισμών.

2.Επιλέγεις τα ίδια και τα ίδια

Το σώμα μας εκτελώντας μια άσκηση από ένα σημείο και μετά τη συνηθίζει. Κάνοντας λοιπόν συνεχώς τις ίδιες ασκήσεις το σώμα σου συνηθίζει σε αυτές και δεν κερδίζεις τα μέγιστα αποτελέσματα που θα ήθελες.

3.Δεν έχεις σωστό προπονητικό πλάνο

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε το τι ταιριάζει στο δικό μας σώμα και σύμφωνα με τις δικές μας ανάγκες. Πηγαίνοντας λοιπόν με ένα πρόγραμμα βγαλμένο στην τύχη είναι φυσιολογικό να μην πετύχουμε τον στόχο μας.

Εκεί χρειάζεται να συμβουλευτούμε τον γυμναστή ή τη γυμνάστριά μας έτσι ώστε να ορίσουμε το κατάλληλο προπονητικό μας πλάνο.

4.Αποφεύγεις τις διατάσεις

Αποτελεί επίσης ένα από τα σημαντικότερα λάθη που κάνει ένας ασκούμενος και σαμποτάρει την προπόνησή του.

Οι διατάσεις είναι αυτές που θα ξεκουράσουν το σώμα σου, θα του δώσουν την κατάλληλη ελαστικότητα και κινητικότητα ώστε να μπορεί να αποδώσει πολύ καλύτερα στις επόμενες προπονήσεις σου.

5.Νηστικό και …κουρασμένο αρκούδι δεν χορεύει

Όπως ένα αυτοκίνητο χρειάζεται το κατάλληλο καύσιμο για να μπορέσει να προχωρήσει έτσι και το σώμα σου χρειάζεται να τραφεί σωστά ώστε να μπορεί να αποδώσει.

Επίσης είναι σημαντικό να νιώθουμε έτοιμοι και ξεκούραστοι για την προπόνηση που πάμε να κάνουμε καθώς όντας κουρασμένοι υπάρχει ο κίνδυνος τραυματισμού από την υπερβολική προσπάθεια που μπορεί να κάνουμε.

6.Κάνεις μόνο ασκήσεις που σου αρέσουν δίχως καθοδήγηση

Είδες κάποιες ασκήσεις, σου άρεσαν και είπες ναι αυτές είναι για μένα… και άρχισες να τις κάνεις ξανά και ξανά γιατί σου αρέσουν παραβλέποντας τις όποιες οδηγίες του γυμναστή ή της γυμνάστριάς σου.

Οι ασκήσεις που σου αρέσουν δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ταιριάζουν και στο δικό σου σώμα. Μελέτησε τις ανάγκες σου παρέα με το γυμναστή ή τη γυμνάστρια σου και το αποτέλεσμα θα σε ανταμείψει.

7.Περιμένεις ότι θα γίνει το θαύμα τώρα ή μάλλον… χθες

Η λαϊκή μας παροιμία λέει «αγάλι αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι» και… όχι άδικα αφού είναι αδύνατον να δεις άμεσα αποτελέσματα στο χρόνο που πιστεύεις εσύ. Το σώμα μας χρειάζεται χρόνο για να μπορέσει να αφομοιώσει τις αλλαγές και να σου δώσει το αποτέλεσμα που επιθυμείς.

Είναι αδύνατον μέσα σε μια μέρα, μια βδομάδα, ένα μήνα να πετύχεις το στόχο σου και να δεις ένα μόνιμο αποτέλεσμα οπότε… δείξε υπομονή και επιμονή.

8.Άκου το σώμα σου

Πολλές φορές πιέζουμε το σώμα μας να κάνει πράγματα τα οποία πιθανότατα να μην μπορεί εκείνη τη συγκεκριμένη μέρα είτε γιατί μπορεί να είμαστε υπερβολικά κουρασμένοι από τη δουλειά και τις υποχρεώσεις μετά από αυτή είτε γιατί μπορεί να περνάμε κάποια ίωση ή ασθένεια. Εκεί χρειάζεται να ακούμε το σώμα μας και να του δίνουμε τον απαραίτητο χρόνο ξεκούρασης.

9.Δεν ζητάς βοήθεια

Έχεις συζητήσει με τη φίλη, γειτόνισσα, κομμώτρια το πρόγραμμα γυμναστικής που ακολουθεί και έχει δει αποτελέσματα και κάνεις ακριβώς το ίδιο ή έχεις δει ασκήσεις στο ίντερνετ και πιστεύεις ότι ταιριάζουν και σε σένα με αποτέλεσμα να μη ζητάς την απαραίτητη βοήθεια από το γυμναστή ή γυμνάστρια σου ώστε να σου βγάλει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα εκγύμνασης.

10.Δεν τρέφεσαι σωστά

Όπως είπαμε και παραπάνω η σωστή διατροφή αποτελεί το καύσιμο μας. Ανάλογα με το τι καύσιμο θα βάλεις στον οργανισμό σου θα δεις και το αντίστοιχο αποτέλεσμα. Κοινώς… ό τι δώσεις αυτό θα πάρεις! Αν τρέφεσαι με ανθυγιεινό φαγητό και κάνεις λάθος διατροφικές επιλογές τότε πες αντίο και στο προπονητικό σου στόχο.

ΠΗΓΗ: https://www.fmh.gr/ti-sampotarei-tin-proponisi-soy-des-10-klassika-lathi-poy-kaneis/