Λιγότερες ώρες ύπνου μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση;

0
68

Οι ενήλικες που κοιμούνται μόνο έξι ώρες τη νύχτα μπορεί να έχουν περισσότερες πιθανότητες αφυδάτωσης, σε σύγκριση με εκείνους που κοιμούνται περισσότερο, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο στις 5 Νοεμβρίου 2018, από το περιοδικό Sleep. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι ορισμένα από τα συμπτώματα του ανεπαρκούς ύπνου, όπως κόπωση, ασαφής σκέψη και πονοκέφαλος το πρωί, μπορεί να οφείλονται σε αφυδάτωση.

Οι ερευνητές εξέτασαν τον κίνδυνο αφυδάτωσης σε περίπου 20.000 ενήλικες από τις ΗΠΑ και την Κίνα. Και στους δύο πληθυσμούς, τα άτομα που ανέφεραν ότι κοιμούνται έξι ή λιγότερες ώρες είχαν έως και 59% υψηλότερο κίνδυνο αφυδάτωσης σε σύγκριση με εκείνους που κοιμόντουσαν επτά έως οκτώ ώρες σε τακτική βάση.

Οι ερευνητές υπέθεσαν ότι το εύρημα μπορεί να αντικατοπτρίζει τον νυχτερινό ρυθμό μιας ορμόνης που ονομάζεται αγγειοπρεσίνη. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, η υπόφυση στον εγκέφαλο χρησιμοποιεί αγγειοπιεστίνη για να δώσει σήμα στα νεφρά να διατηρήσουν το υγρό στο σώμα αντί να το αποβάλλουν μέσω των ούρων.

Κανονικά, η υπόφυση απελευθερώνει περισσότερη αγγειοπιεστίνη αργότερα στον κύκλο του ύπνου, οπότε αν κάποιος ξυπνήσει νωρίς, λιγότερη ορμόνη φτάνει στα νεφρά για να εξοικονομήσει νερό. Φυσικά, η καλύτερη θεραπεία είναι να κοιμάστε περισσότερο. Αλλά αν δεν μπορείτε, φροντίστε να πιείτε τουλάχιστον ένα γεμάτο ποτήρι νερό όταν ξυπνήσετε για πρώτη φορά.

Πηγή: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/shorter-sleep-may-cause-dehydration