Μεσογειακή διατροφή για καλά …γεράματα!

0
356

Οι ηλικιωμένοι που έχουν υιοθετήσει τη Μεσογειακή διατροφή στην καθημερινότητα τους, έχουν περισσότερα «καλά» βακτήρια στο έντερο τους, γεγονός που βοηθά τον οργανισμό τους να παραμείνει υγιής έως τα βαθιά γεράματα. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας ακόμα Ευρωπαϊκής μελέτης, που αποδεικνύει τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής στον ανθρώπινο οργανισμό.

Η Μεσογειακή διατροφή φαίνεται να συμβάλει -μέσω της βελτίωσης του μικροβιακού οικοσυστήματος του εντέρου- τόσο στην καλύτερη λειτουργία του σώματος, όσο και του νου. Η γήρανση σχετίζεται με μείωση των κινητικών λειτουργιών και με χρόνια φλεγμονή. Η συγκεκριμένη διατροφή μειώνει τους μικροοργανισμούς που ευνοούν τη φλεγμονή, αποτρέποντας έτσι την πρόωρη έκπτωση των κινητικών και νοητικών λειτουργιών.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον δρα Πολ Ο’Τουλ της Σχολής Μικροβιολογίας του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Κορκ της Ιρλανδίας, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό “Gut” (Έντερο), ανέλυσαν το μικροβίωμα 612 ανθρώπων ηλικίας 65 έως 79 ετών σε πέντε χώρες και συγκεκριμένη τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ολλανδία, την Πολωνία και τη Βρετανία.

Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες, από τις οποίες η μία έκανε τη συνήθη διατροφή και η άλλη ακολούθησε πιστά τη μεσογειακή  διατροφή. Δηλαδή καθημερινά κατανάλωναν  πολλά φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, ελαιόλαδο και ψάρια. Επίσης είχαν μειώσει  πολύ το  κόκκινο κρέας και τα κορεσμένα λίπη.

Στην μελέτη, επιπλέον αξιολογήθηκε η σωματική και νοητική κατάσταση των ηλικιωμένων,  με τεστ στην αρχή και στο τέλος της έρευνας.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι ηλικιωμένοι της δεύτερης ομάδας, που ακλουθούσαν τη  Μεσογειακή διατροφή, είχαν καλύτερη αναλογία «καλών-κακών» βακτηρίων στο έντερο τους. Επίσης είχαν μεγαλύτερη σωματική δύναμη, βελτιωμένη λειτουργία εγκεφάλου (π.χ. μνήμη) και μικρότερα επίπεδα συστημικής φλεγμονής. Με αυτά τα δεδομένα οι άνθρωποι αυτοί ήταν περισσότερο λειτουργικοί και αυτόνομοι.

Να σημειωθεί ότι τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής ήταν κοινά, σε όλους τους ανθρώπους της δεύτερης ομάδας, ανεξάρτητα από την εθνικότητα, την ηλικία ή το βάρος τους.