Πόνος-αρθρίτιδα: Τι πρέπει και τι δεν πρέπει να κάνω

0
41

Η αρθρίτιδα είναι η κύρια αιτία πόνου και αναπηρίας παγκοσμίως. Υπάρχουν πολλές επιλογές σχετικά με τη μείωση του πόνου της αρθρίτιδας και άλλων παθήσεων με άσκηση, φαρμακευτική αγωγή και μείωση του στρες. Όμως πώς ξέρετε τι θα λειτουργήσει σε εσάς;

Η  Mayo clinic δίνει παρακάτω μερικές χρήσιμες πληροφορίες, σχετικά με το τι πρέπει και δεν πρέπει να κάνουν οι ασθενείς με αρθρίτιδα. Καλό είναι να ενημερωθείτε και να κρατήσετε ότι σας βοηθάει.

Όποια και εάν είναι η κατάστασή σας, θα είναι ευκολότερο να κατανοήσετε τον πόνο σας εάν:

  • Μάθετε ό, τι μπορείτε περισσότερο για την κατάστασή σας, συμπεριλαμβανομένου του τύπου αρθρίτιδας που έχετε και εάν κάποια από τις αρθρώσεις σας είναι ήδη κατεστραμμένη.
  • Ζητήστε από τον γιατρό, τους φίλους και την οικογένειά σας να διαχειριστεί τον πόνο σας.
  • Ενημερώστε το γιατρό σας εάν αλλάξει ο πόνος σας

Καθημερινή ρουτίνα

Δώστε προσοχή στις αρθρώσεις σας, είτε κάθονται, στέκονται είτε ασκούν δραστηριότητα.

  • Κρατήστε τις αρθρώσεις σας σε κίνηση. Κάνετε καθημερινά, απαλά τεντώματα που μετακινούν τις αρθρώσεις σας σε όλο το εύρος κίνησης.
  • Χρησιμοποιήστε καλή στάση. Ένας φυσιοθεραπευτής μπορεί να σας δείξει πώς να καθίσετε, να σταθείτε και να κινηθείτε σωστά.
  • Γνωρίστε τα όριά σας. Ισορροπήστε τη δραστηριότητα και τη ξεκούραση και μην το παρακάνετε.

Επιπλέον, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής είναι σημαντικές για την ανακούφιση του πόνου.

  • Διαχείριση βάρους. Το υπερβολικό βάρος μπορεί να αυξήσει τις επιπλοκές της αρθρίτιδας και να συμβάλει στον πόνο της αρθρίτιδας. Η πραγματοποίηση σταδιακών, μόνιμων αλλαγών στον τρόπο ζωής με αποτέλεσμα τη σταδιακή απώλεια βάρους είναι συχνά η πιο αποτελεσματική μέθοδος διαχείρισης βάρους.
  • Κόψε το κάπνισμα. Το κάπνισμα προκαλεί άγχος στους συνδετικούς ιστούς, γεγονός που μπορεί να αυξήσει τον πόνο της αρθρίτιδας.

Άσκηση

Όταν έχετε αρθρίτιδα, η κίνηση μπορεί να μειώσει τον πόνο και την ακαμψία σας, να βελτιώσει το εύρος κίνησής σας, να ενισχύσει τους μυς σας και να αυξήσει την αντοχή σας.

Επιλέξτε, λοιπόν, τα σωστά είδη δραστηριοτήτων – εκείνες που χτίζουν τους μύες γύρω από τις αρθρώσεις σας, αλλά δεν βλάπτουν τις ίδιες τις αρθρώσεις. Ένας φυσιοθεραπευτής μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε ένα πρόγραμμα άσκησης που είναι κατάλληλο για εσάς.

Επικεντρωθείτε σε διατάσεις, ασκήσεις εμβέλειας κίνησης και σταδιακή προπόνηση προοδευτικής δύναμης. Συμπεριλάβετε αερόβια άσκηση χαμηλού αντίκτυπου, όπως περπάτημα, ποδηλασία ή ασκήσεις με νερό, για να βελτιώσετε τη διάθεσή σας και να βοηθήσετε στον έλεγχο του βάρους σας.

Τι να αποφύγετε

Αποφύγετε δραστηριότητες που έχουν υψηλή επίπτωση και επαναλαμβανόμενη κίνηση, όπως:

  • Τρέξιμο
  • Άλμα
  • Τένις
  • Αερόμπικ υψηλής πρόσκρουσης
  • Επαναλαμβάνοντας την ίδια κίνηση, όπως σερβίρισμα τένις, ξανά και ξανά

Φάρμακα

Πολλοί τύποι φαρμάκων είναι διαθέσιμοι για την ανακούφιση από τον πόνο της αρθρίτιδας. Τα περισσότερα είναι σχετικά ασφαλή, αλλά κανένα φάρμακο δεν είναι εντελώς απαλλαγμένο από παρενέργειες. Συζητήστε με το γιατρό σας για να διαμορφώσετε ένα σχέδιο φαρμάκων για τα συγκεκριμένα συμπτώματα του πόνου σας.

Τι να κάνω

Τα φάρμακα για τον πόνο χωρίς συνταγή, μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση του περιστασιακού πόνου που προκαλείται από δραστηριότητα των μυών και των αρθρώσεων που δεν έχετε συνηθίσει – όπως η κηπουρική μετά από ένα χειμώνα σε εσωτερικούς χώρους.

Κρέμα που περιέχει καψαϊκίνη μπορεί να εφαρμοστεί στο δέρμα πάνω από μια επώδυνη άρθρωση για την ανακούφιση του πόνου.

Συμβουλευτείτε το γιατρό σας εάν τα φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή δεν ανακουφίζουν τον πόνο σας.

Φυσική και συναισθηματική ολοκλήρωση

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι ο πόνος στην αρθρίτιδα έχει αρνητική επίδραση στη διάθεσή σας. Εάν οι καθημερινές δραστηριότητες σε κάνουν να πονάς, θα πρέπει να αποθαρρύνεσαι. Αλλά όταν αυτά τα φυσιολογικά συναισθήματα κλιμακώνονται για να δημιουργήσουν μια συνεχή αποφυγή φοβισμένων, απελπιστικών σκέψεων, ο πόνος σας μπορεί πραγματικά να επιδεινωθεί και να αντιμετωπιστεί δυσκολότερα.

Οι θεραπείες που διακόπτουν τις καταστροφικές αλληλεπιδράσεις νου-σώματος περιλαμβάνουν:

  • Γνωστική συμπεριφορική θεραπεία. Αυτός ο καλά μελετημένος, αποτελεσματικός συνδυασμός θεραπείας ομιλίας και τροποποίησης συμπεριφοράς σάς βοηθά να εντοπίσετε – και να σπάσετε – κύκλους αυτοκαταστροφικών σκέψεων και ενεργειών.
  • Θεραπεία χαλάρωσης. Διαλογισμός, γιόγκα, βαθιά αναπνοή, ακρόαση μουσικής, ύπαρξη στη φύση, γραφή σε ένα περιοδικό – κάντε ό, τι σας βοηθά να χαλαρώσετε. Δεν υπάρχει μειονέκτημα για χαλάρωση και μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του πόνου.
  • Βελονισμός. Μερικοί άνθρωποι ανακουφίζουν τον πόνο με θεραπείες βελονισμού, όταν ένας εκπαιδευμένος βελονιστής εισάγει λεπτές βελόνες σε συγκεκριμένα σημεία στο σώμα σας. Μπορεί να χρειαστούν αρκετές εβδομάδες προτού παρατηρήσετε βελτίωση.
  • Ζέστη και κρύο. Η χρήση θερμότητας, όπως η εφαρμογή επιθετικών θέρμανσης σε αρθρώσεις πόνου, η λήψη ζεστών λουτρών ή ντους ή η βύθιση επώδυνων αρθρώσεων σε ζεστό κερί παραφίνης, μπορεί να βοηθήσει στην προσωρινή ανακούφιση του πόνου. Προσέξτε να μην κάψετε τον εαυτό σας. Χρησιμοποιήστε τακάκια θέρμανσης για όχι περισσότερο από 20 λεπτά κάθε φορά. Η χρήση κρύου, μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο και τη φλεγμονή μετά από έντονη άσκηση.
  • Μασάζ. Το μασάζ μπορεί να βελτιώσει προσωρινά τον πόνο και την ακαμψία. Βεβαιωθείτε ότι ο θεραπευτής μασάζ γνωρίζει πού σας επηρεάζει η αρθρίτιδα.

Πηγή : https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/arthritis/in-depth/arthritis/art-