Δείκτης μακροζωίας το περπάτημα

0
183

Είναι αλήθεια ότι σήμερα τα 70 είναι τα νέα 60… αρκεί να είστε υγιείς! Γι’ αυτό και οι σωματικά δραστήριοι άνδρες και γυναίκες, ζουν περίπου επτά χρόνια περισσότερο, από τους σωματικά αδρανείς και παχύσαρκους, όπως αναφέρουν πολλές έρευνες που συχνά  έρχονται στην επικαιρότητα.

Οι ενήλικες που περπατούν καθημερινά, μόνοι τους ή με παρέα, διατηρούν μια πολύ καλή ποιότητα ζωής και εξακολουθούν να παραμένουν ανεξάρτητοι και αυτοεξυπηρετούμενοι καθώς μεγαλώνουν. Για κάθε ώρα γρήγορου περπατήματος, το προσδόκιμο ζωής για μερικούς ανθρώπους μπορεί να αυξηθεί κατά δύο ώρες, σύμφωνα με τον  Ευάγγελο Φραγκούλη, γενικός οικογενειακός ιατρός, αν. αρχίατρος του ΕΔΟΕΑΠ.

«Η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία συνιστά 150 λεπτά άσκησης μέτριας έντασης την εβδομάδα. Αν τα 150 λεπτά σας ακούγονται πολλά, θυμηθείτε ότι ακόμα και σύντομα χρονικά διαστήματα περπατήματος μέσα στην εβδομάδα μπορούν να αθροιστούν, για να επιτευχθεί ο στόχος» αναφέρει ο κ. Φραγκούλης.

Αν ακολουθήσετε τη σύσταση, ένας λογικός στόχος είναι να περπατάτε γρήγορα για 30 λεπτά την ημέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα. Εάν το περπάτημα για 30 λεπτά κάθε φορά, είναι δύσκολο να χωρέσει στο πρόγραμμά σας, μπορείτε να το σπάσετε σε τρία 10 λεπτά ή δύο 15 λεπτά την ημέρα.

Είναι καλή ιδέα να «απλώσετε» τη δραστηριότητα σε όλη την εβδομάδα και να περπατάτε τουλάχιστον 10 λεπτά τη φορά.

Με τα 150 λεπτά ανά εβδομάδα, θα μπορείτε:

-Να σκέφτεστε καλύτερα, να αισθάνεστε καλύτερα και να κοιμάστε καλύτερα.

– Να μειώσετε τον κίνδυνο σοβαρών ασθενειών, όπως καρδιακών παθήσεων, εγκεφαλικών επεισοδίων, διαβήτη και διάφορων ειδών καρκίνου.

– Να βελτιώσετε την αρτηριακή σας πίεση και τα επίπεδα του σακχάρου και της χοληστερόλης στο αίμα.

-Να αυξήσετε την ενέργεια και την αντοχή σας, να  βελτιώσετε την πνευματική και συναισθηματική σας ευεξία και να μειώσετε τον κίνδυνο κατάθλιψης.

-Να βελτιώσετε τη μνήμη, να ενισχύσετε τη δύναμη των οστών, να  αποτρέψετε την αύξηση βάρους.

Ίσως να μην είστε σωματικά δραστήριοι. Κανένα πρόβλημα! Απλά ξεκινήστε και πολύ γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι το περπάτημα θα γίνει μια από τις αγαπημένες σας συνήθειες καθώς πολύ γρήγορα θα δείτε το σώμα σας να έχει μεγαλύτερη αντοχή και ευλυγισία, η διάθεση σας θα είναι πολύ καλύτερη καθώς θα δίνετε μεγαλύτερη σημασία στα θετικά που μας προσφέρει η ζωή!