Πως η κηπουρική κατεβάζει την πίεση και ενισχύει την αυτοπεποίθηση

0
36

Εάν νομίζετε ότι η κηπουρική είναι για τους συνταξιούχους τότε είναι καιρός να αναθεωρήσετε τις απόψεις σας. Νέα έρευνα διαπιστώνει  ότι η ενασχόληση με τον κήπο, τα λουλούδια στη βεράντα ή στο μπαλκόνι μας μπορεί να βελτιώσει τη σωματική, ψυχολογική και κοινωνική υγεία. Αυτό σημαίνει ότι μακροπρόθεσμα, μπορεί να ανακουφίσει και να αποτρέψει διάφορα προβλήματα υγείας όπως υψηλή  αρτηριακή πίεση, παχυσαρκία, κατάθλιψη, άγχος, μοναξιά.

Θωρακίζει από την κατάθλιψη

Σύμφωνα με μια μετα-ανάλυση του 2017  22 διαφορετικών μελετών περιπτώσεων δημοσιευμένη στο Preventive Medicine Reports, (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2211335516301401) η ενασχόληση με τα φυτά και τα λουλούδια μας, σχετίζεται με τη μείωση των συμπτωμάτων κατάθλιψης και άγχους. Μάλιστα, σε ορισμένα νοσοκομεία «συστήνεται» η κηπουρική ως μέσο αποκατάστασης για ασθενείς που αναρρώνουν μετά από τραύματα, εγκεφαλικό επεισόδιο, χειρουργικές επεμβάσεις και άλλες παθήσεις.

Αυτή η ενασχόληση τους βοηθά να ανακτήσουν και πάλι τον έλεγχο της κατάστασης τους μετά από μια περίοδο που ένιωθαν αβοήθητοι αλλά και τους διδάσκει μια ικανότητα που θα τους χαρίσει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, συναίσθημα που είναι πιθανό να εξακολουθήσουν να έχουν και μετά τη νοσοκομειακή δομή.

Ασκηση ήπιας έντασης

Επίσης η κηπουρική μπορείτε να κάψετε ως και 330 θερμίδες μόλις με μία ώρα γιατί είναι άσκηση ήπιας έντασης. Αυτές οι θερμίδες μάλιστα είναι περισσότερες από όσες θα καίγατε με ήπιο περπάτημα για το ίδιο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με το αμερικανικό CDC (Κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου Νοσημάτων). Μάλιστα, άντρες και γυναίκες που συμμετείχαν σε ένα κοινοτικό πρόγραμμα κηπουρικής, είχαν σημαντικά χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος σε σύγκριση με τους γείτονες τους, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα (2013) στο American Journal of Public Health.

Κατεβάζει την πίεση και δυναμώνει τα οστά

Μόλις 30 λεπτά σωματικής άσκησης μέτριου επιπέδου τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας μπορούν να αποτρέψουν και να ρυθμίσουν την υπέρταση. Οι ειδικοί συνιστούν την κηπουρική ή το καθάρισμα του κήπου από τα φύλλα με τσουγκράνα για 30-45 λεπτά ως ιδανικά παραδείγματα για να πετύχετε αυτό το στόχο.

Να θυμάστε ότι όταν κάνουμε δραστηριότητες εκτός σπιτιού στο φως του ήλιου, ο οργανισμός μας απορροφά βιταμίνη D, μια σημαντική βιταμίνη καθώς βοηθά στην απορρόφηση του ασβεστίου. Και ασβέστιο σημαίνει γερά κόκαλα.

Συμπερασματικά, λοιπόν, εάν δεν είστε φανατικοί με τη γυμναστική έχετε μια εξαιρετική εναλλακτική επιλογή. Μπορείτε να ξεκινήσετε την κηπουρική, γιατί ο στόχος είναι να σηκωθείτε από τον καναπέ  και να βγείτε από το σπίτι.