Το γρήγορο περπάτημα προσθέτει χρόνια στη ζωή μας και το αργό μας κόβει…

0
55

Τι σχέση έχει η ταχύτητα που περπατάμε με την μακροζωία και πόσες χιλιάδες βήματα πρέπει να κάνουμε καθημερινά; Εάν είστε από εκείνους που με την πανδημίας δεν το βάλατε κάτω και περπατάτε καθημερινά τότε καλό είναι να ξέρετε ότι έκτος από την καρδιά, τα οστά και τους μύες, το περπάτημα σας χαρίζει τουλάχιστον 14 χρόνια ζωής παραπάνω από εκείνους που κάθονται στον καναπέ και βλέπουν τηλεόραση. Τα παραπάνω αναφέρει  ο Μπράντλεϊ Έλιοτ Ανώτερος Λέκτορας Φυσιολογίας, Πανεπιστήμιο του Westminster στο www.theconversation.com

«Αυτή η άσκηση έχει πολλά πλεονεκτήματα γιατί σχεδόν όλοι, ανεξάρτητα από την ηλικία ή το πόσο γυμνασμένοι είναι, μπορούν να αρχίσουν να περπατούν τακτικά ως μορφή άσκησης» αναφέρει.

Το περπάτημα έχει σαφή οφέλη στη διατήρηση της λειτουργίας του σώματός μας καθώς γερνάμε, τη βελτίωση της καρδιαγγειακής υγείας , την απώλεια μάζας λίπους και τη διατήρηση της μυϊκής μάζας και τη διατήρηση της πυκνότητας των οστών. Και αυτά τα οφέλη ισχύουν για άτομα όλων των ηλικιών. Φαίνεται ότι όσο πιο δραστήριοι είστε ως νεαρός ενήλικας μπορεί να επηρεάσετε τη συνολική υγεία και  τη φυσική λειτουργία των οστών και των μυών στη μετέπειτα ζωή.

Ενισχύει την ψυχολογία μας

Το περπάτημα έξω συνδέεται επίσης με τα οφέλη ψυχικής υγείας, ειδικά εάν είστε σε θέση να περπατήσετε σε πάρκα ή χώρους πρασίνου . Μια τέτοια «πράσινη άσκηση» μπορεί να βελτιώσει την ψυχική υγεία και ευεξία, να μειώσει τα συμπτώματα της κατάθλιψης και να μειώσει την αρτηριακή πίεση σε μεγαλύτερο βαθμό από ό, τι παρόμοια αστική άσκηση.

Πόσα βήματα;

Αλλά πόσα βήματα απαιτούνται; Παρόλο που συχνά μας λένε να στοχεύουμε 10.000 βήματα την ημέρα, αυτός ο αριθμός δεν βασίζεται πραγματικά σε στοιχεία. Σε μια μελέτη 16.741  γυναικών  με μέσο όρο ηλικίας 72 ετών, τα άτομα που περπατούσαν λιγότερο από 2.000 βήματα την ημέρα αποδείχθηκε ότι είχαν τον υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από πολλές διαφορετικές αιτίες, όπως καρκίνος ή καρδιαγγειακές παθήσεις. Οι άνθρωποι που περπατούσαν περισσότερο είχαν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε αιτία.

Αυτό το φαινόμενο ήταν περίπου 7.500 βήματα, υποδηλώνοντας (τουλάχιστον σε αυτόν τον πληθυσμό ηλικιωμένων γυναικών) ότι η δραστηριότητα πέρα ​​από αυτό δεν απέδωσε περαιτέρω όφελος από την άποψη της θνησιμότητας.

Με απλά λόγια, το περπάτημα πιθανότατα σας βοηθά να ζήσετε περισσότερο, αλλά 10.000 βήματα δεν ήταν διαφορετικά από 8.000 βήματα. Παρόμοια αποτελέσματα παρατηρούνται σε ενήλικες άνω των 40 ετών, με ένα βαθμό στην αποτελεσματικότητα της αύξησης του αριθμού των βημάτων κάπου μεταξύ 8.000 και 10.000 βημάτων. Πρέπει να περπατάτε 10.000 βήματα την ημέρα; Πιθανώς όχι, αλλά δεν πρόκειται να σας βλάψει εάν το κάνετε.

Η ταχύτητα που περπατάμε είναι δείκτης μακροζωίας

Η ταχύτητα με τα πόδια είναι επίσης πρόβλεψη θνησιμότητας σε ηλικιωμένους. Οι άνθρωποι που περπατούν πιο αργά είναι πολύ πιο πιθανό να πεθάνουν τα επόμενα 14 χρόνια από όλες τις αιτίες από εκείνους που περπατούσαν με πιο γρήγορο ρυθμό.

Πηγή: https://theconversation.com/walking-workouts-are-great-for-heart-bone-and-muscle-health-and-almost-everyone-