8 τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του άσθματος.

0
44

Μπορεί η δίαιτα να βοηθήσει το άσθμα σας; Έρευνες δείχνουν ότι η συνολική υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή μπορεί να βοηθήσει, ωστόσο πριν δούμε ποια είναι τα τρόφιμα που συμβάλλουν στην καταπολεμήσει των συμπτωμάτων του άσθματος, οι ειδικοί τονίζουν ότι καμία δίαιτα δεν πρέπει να αντικαταστήσει φάρμακα ή άλλη θεραπεία που έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός σας. Σε γενικές γραμμές, ένα υγιεινό, ποικίλο πρόγραμμα διατροφής είναι ευεργετικό για το άσθμα, λέει η Holly Prehn, RD, πιστοποιημένος ιατρός υποστήριξης διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο Νοσοκομείο στο Ντένβερ. Η Μεσογειακή διατροφή, που βασίζεται στην κατανάλωση πολλών υγιών λιπών (όπως το ελαιόλαδο),των ψαριών, των δημητριακών ολικής αλέσεως και των φρούτων, φαίνεται να έχει θετικά αποτελέσματα. Και υπάρχουν κάποιες προκαταρκτικές ενδείξεις που υποδηλώνουν ότι η παρακολούθηση αυτής της δίαιτας μπορεί πράγματι να συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά άσθματος, σύμφωνα με μελέτη των παιδιών του Περού που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Δεκεμβρίου 2015 του  Lung . Μπορεί λοιπόν, αποκλειστικά οι διατροφικές αλλαγές, να μη θεραπεύουν ή να αντιστρέφουν το άσθμα, ωστόσο υπάρχουν οκτώ τρόφιμα που βοηθούν στην καταπολέμηση του άσθματος. Ας δούμε ποια είναι αυτά:

1.Μήλα και πορτοκάλια: Εάν θέλετε να ανακουφίσετε τα συμπτώματα του άσθματος, ξεκινήστε προσθέτοντας περισσότερα φρούτα στη διατροφή σας. Τα φρούτα είναι μια καλή πηγή βήτα καροτίνης και βιταμινών C και E, τα οποία μπορούν να μειώσουν τη φλεγμονή και το πρήξιμο στους πνεύμονες, σύμφωνα με την Mayo Clinic .

2.Σολομός: Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, σχετίζονται με μείωση της φλεγμονής σε άτομα με άσθμα, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Ιανουάριο του 2015  Allergology International. Και τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός, είναι γεμάτα καλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

3.Φασόλια:Υπάρχουν ενδείξεις ότι τα τρόφιμα υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες προάγουν την ανάπτυξη υγιών βακτηρίων του εντέρου που σχετίζονται με χαμηλότερο κίνδυνο φλεγμονωδών διαταραχών, συμπεριλαμβανομένου του άσθματος, σύμφωνα με μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο τεύχος Μαΐου 2016 της  Κλινικής και Μεταφραστικής Ανοσολογίας .

Δεδομένου ότι τα φασόλια περιέχουν πρεβιοτικά ή το «φαγητό» που πρέπει να ευδοκιμήσουν τα βακτήρια του εντέρου σας, η επιτροπή γιατρών υπεύθυνης ιατρικής συνιστά να τρώτε ½ φλιτζάνι κάθε μέρα.

4.Τζίντζερ: Το τζίντζερ μπορεί να κάνει περισσότερα από το  να ανακουφίσει το στομάχι – μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του άσθματος. Αυτό συμβαίνει επειδή ορισμένα συστατικά στο τζίντζερ μπορεί να βοηθήσουν στη χαλάρωση των αεραγωγών, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο  American Journal of Respiratory Cell and Molecular Biology .

5.Κουρκουμά: Το δραστικό συστατικό του κουρκουμά, η κουρκουμίνη, μπορεί να βοηθήσει στην εξάλειψη της φλεγμονής στους ασθματικούς αεραγωγούς, σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε σε ποντίκια και δημοσιεύθηκε στο περιοδικό  Inflammation .

6.Σπανάκι: Τα φυλλώδη χόρτα όπως το σπανάκι είναι γεμάτα με βιταμίνες και μέταλλα, αλλά περιέχουν επίσης φυλλικό οξύ (βιταμίνη Β), σύμφωνα με το NIH . Το φυλλικό οξύ μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για άτομα με άσθμα Σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Φεβρουάριο του 2016 στα  Annals of the American Thoracic Society , ερευνητές διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που δεν έλαβαν αρκετό φολικό οξύ και βιταμίνη D είχαν σχεδόν 8 φορές περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν μία ή περισσότερες  σοβαρές κρίσεις άσθματος  από τα παιδιά που έτρωγαν αρκετά και τα δύο θρεπτικά συστατικά.

7.Ρόδια: Τα ρόδια προσφέρουν μια υγιή δόση αντιοξειδωτικών που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στους πνεύμονες. Σύμφωνα με την ανασκόπηση του 2017 στα θρεπτικά συστατικά , φρούτα και λαχανικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στους αεραγωγούς. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο  BMC Research Notes που διεξήχθη σε ζώα βρήκε μια σχέση μεταξύ του   χυμού ροδιού και των χαμηλότερων ποσοτήτων βλάβης του πνευμονικού ιστού.

8.Τοματοχυμος: Ο χυμός ντομάτας μπορεί να βοηθήσει τους αεραγωγούς σας να χαλαρώσουν, σύμφωνα με μια μελέτη που έγινε σε ζώα και δημοσιεύθηκε στο τεύχος Ιουλίου 2016 του  PLoS One . Η ανασκόπηση Nutrients 2017 ανέφερε επίσης προηγούμενη έρευνα που διαπίστωσε ότι ο χυμός ντομάτας, ο οποίος περιέχει το αντιοξειδωτικό λυκοπένιο, βοήθησε τους ενήλικες με άσθμα να απελευθερώσουν τους αεραγωγούς μετά από μια εβδομάδα κατανάλωσης.

Πηγή: https://www.everydayhealth.com/hs/adult-asthma/foods-helps-relieve-asthma-pictures/