Πέντε ασυνήθιστα σημάδια αφυδάτωσης που πρέπει να γνωρίζετε.

0
52

Συνήθως τώρα το χειμώνα, δεν πίνουμε πολύ νερό όμως το ανθρώπινο σώμα αποτελείται 70-75% από νερό -χειμώνα-καλοκαίρι-που είναι ουσιαστικά η κινητήριος δύναμη για να λειτουργεί σωστά. Σύμφωνα με το  MedlinePlus, με την αφυδάτωση δεν χάνουμε μόνο νερό αλλά και ηλεκτρολύτες, όπως αλάτι και κάλιο, που βοηθούν το σώμα μας να αναπνέει, να κινείται και γενικά να λειτουργεί σωστά. Εκτός, λοιπόν, από το ξηρό δέρμα και τη δίψα, υπάρχουν και κάποια άγνωστα σημάδια που μας «φωνάζουν» να πιούμε νερό, που θα δούμε παρακάτω.

Η μελέτη

Οι άνδρες 50plus και οι ηλικιωμένοι μπορεί να διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο επιπλοκών από την αφυδάτωση, σύμφωνα με  μια μικρή μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 στο  The Journal of Physiology Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με την πάροδο του χρόνου, το σώμα χειροτερεύει στην ανίχνευση δεικτών αφυδάτωσης (όπως υψηλά επίπεδα αλατιού στο αίμα) που χωρίς αυτά, οι ενήλικες μπορεί να μην συνειδητοποιήσουν ότι είναι αφυδατωμένοι. Η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει αύξηση του καρδιακού ρυθμού, καταπονώντας την καρδιά. Άνδρες και γυναίκες μπορούν να χάσουν 3 έως 4 τοις εκατό του σωματικού τους βάρους μέσω αφυδάτωσης χωρίς να αισθανθούν πραγματικά συμπτώματα, λέει ο  Alp Arkun, MD , επικεφαλής της υπηρεσίας για επείγουσα ιατρική στα ιατρικά κέντρα Kaiser Permanente Fontana και Ontario στη Νότια Καλιφόρνια. Ωστόσο, μόλις χάσουν 5 έως 6 τοις εκατό, θα αρχίσουν να αισθάνονται τα συμπτώματα της ήπιας αφυδάτωσης , σημειώνει η MedlinePlus. Η δίψα, η κόπωση, η ζάλη ή η  δυσκοιλιότητα είναι σίγουρα σημάδια ότι είναι καιρός να πίνετε περισσότερο νερό ή ένα αθλητικό ποτό με χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και υψηλή περιεκτικότητα σε ηλεκτρολύτες.

 Τα 5 άγνωστα σημάδια

Αλλά τα σημάδια της αφυδάτωσης δεν είναι πάντα τόσο προφανή. Παρακάτω θα δούμε ποια είναι πέντε άγνωστα συμπτώματα αφυδάτωσης.

1.Η κακή αναπνοή

Το σάλιο έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες, αλλά η αφυδάτωση μπορεί να εμποδίσει το σώμα σας να παράγει αρκετό σάλιο. “Εάν δεν παράγετε αρκετό σάλιο, θα αυξηθεί τάχιστα ο πληθυσμό βακτηριδίων που έχουμε όλοι στο στόμα με συνέπεια την κακή αναπνοή”, λέει ο  John Higgins, MD, καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Χιούστον και ο επικεφαλής της καρδιολογίας στο Γενικό Νοσοκομείο Lyndon B. Johnson στο Χιούστον.

2.Οι μυϊκές κράμπες

Όταν το σώμα σας χάνει αρκετό υγρά, δεν μπορεί να κρυώσει επαρκώς, οδηγώντας σε θερμική ασθένεια, σημειώνει το OrthoInfo . Ένα σύμπτωμα που πρέπει να προσέξετε είναι οι  μυϊκές κράμπες , οι οποίες μπορεί να συμβούν κατά την άσκηση, ιδιαίτερα σε ζεστό καιρό. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Μάρτιο του 2019 στο BMJ Open Sport and Exercise Medicine διαπίστωσε ότι όταν οι συμμετέχοντες επανυδατώθηκαν με ένα ποτό που περιέχει ηλεκτρολύτες μετά την άσκηση, ήταν λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν μυϊκές κράμπες. Οι συμμετέχοντες που έπιναν απλό νερό, από την άλλη πλευρά, ήταν πιο πιθανό να έχουν κράμπες. Το συμπέρασμα είναι ότι η επιλογή ενός αθλητικού ποτού γεμάτου ηλεκτρολύτη μπορεί να βοηθήσει.

3. πυρετός και τα ρίγη

Ο πυρετός μπορεί να επιδεινώσει την αφυδάτωση. Εάν δεν μειωθεί η θερμοκρασία του σώματός σας, το δέρμα σας θα ζεσταθεί, και θα στεγνώσει. Σε αυτό το σημείο, είναι σημαντικό να ενυδατωθείτε αμέσως και να δείτε έναν γιατρό, συμβουλεύει τα  Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) .

4.Λαχτάρα για γλυκά

«Όταν είστε αφυδατωμένοι, μπορεί να είναι δύσκολο για όργανα όπως το συκώτι, το οποίο χρησιμοποιεί νερό, να απελευθερώσει γλυκογόνο ( αποθηκευμένη γλυκόζη ) και άλλα συστατικά, έτσι θέλετε κάτι να φάτε», λέει ο Higgins.Η λαχτάρα για γλυκά είναι πιο συχνή, επειδή το σώμα σας μπορεί να αντιμετωπίζει δυσκολία να σπάσει το γλυκογόνο για να απελευθερώσει γλυκόζη στην κυκλοφορία του αίματος για να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο.

5.Οι πονοκέφαλοι

Όπως επισημαίνει το MedlinePlus, ακόμη και η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο αφυδάτωσης και να προκαλέσει ημικρανία . Ένας εύκολος τρόπος για να ανακουφιστείτε από τον πονοκέφαλο -εάν η αιτία είναι η αφυδάτωση- είναι να πίνετε ένα-δυο γεμάτα ποτήρια νερό μόλις ξυπνήσετε και συνεχίσετε να πίνετε περισσότερα υγρά κατά τη διάρκεια όλης της ημέρα.

Πηγή: MedlinePlus