Πέντε τρόποι να ενθαρρύνετε τους αγαπημένους σας να μειώσουν το κρέας χωρίς να το καταλάβουν

0
50

Χρόνια τώρα ακούμε από τους γιατρούς να μειώσουμε την ποσότητα του κόκκινου κρέατος στη διατροφή μας. Πολλές είναι οι έρευνες που δείχνουν ότι η κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων , διαβήτη τύπου 2 και καρκίνου του εντέρου. Πως όμως μπορούμε να το κάνουμε αυτό χωρίς να νιώθουμε ότι το στερούμαστε; Παρακάτω Φίλιππο Μπιάνκι Ερευνητής (DPhil Candidate), Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης μας προτείνει πέντε τρόπους για να τα καταφέρουμε και μάλιστα χωρίς να το καταλάβουμε.

1.Μειώστε το μέγεθος της μερίδας

Η μείωση του προεπιλεγμένου μεγέθους μερίδας των προϊόντων κρέατος είναι μια πολλά υποσχόμενη πορεία προς τα εμπρός. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η μείωση του προεπιλεγμένου μεγέθους μερίδας των πιάτων κρέατος στα εστιατόρια έκανε κάθε πελάτη να καταναλώνει κατά μέσο όρο 28 γραμμάρια λιγότερο κρέας σε αυτά τα πιάτα, χωρίς να επηρεάζει τη συνολική εμπειρία του εστιατορίου.

Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι η προσθήκη μικρότερων λουκάνικων στα ράφια των σούπερ μάρκετ συνδέθηκε με μείωση 13% στις αγορές κρέατος. Έτσι, η απλή διάθεση μικρότερων μερίδων κρέατος στα σούπερ μάρκετ θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης κρέατος.

2.Σχεδιάστε πιο πράσινα μενού

Ο τρόπος με τον οποίο τα τρόφιμα εμφανίζονται στα μενού εστιατορίων κάνει επίσης τη διαφορά. Έρευνες έχουν δείξει ότι η δημιουργία ενός αποκλειστικού χορτοφαγικού τμήματος στο τέλος ενός μενού εστιατορίου μειώνει στην πραγματικότητα την πιθανότητα ανθρώπων να δοκιμάσουν φυτικά τρόφιμα. Αντ ‘αυτού, η εμφάνιση των επιλογών κρέατος σε ξεχωριστό πίνακα εστιατορίων και η διατήρηση μόνο των φυτικών επιλογών στο προεπιλεγμένο μενού χαρτιού έκαναν τους ανθρώπους τέσσερις φορές πιο πιθανό να επιλέξουν μια επιλογή χωρίς κρέας, σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη σε προσομοιωμένη καντίνα.

3. Κρύψτε το κρέας πίσω από τα λαχανικά

Η έρευνα έδειξε ότι το να γίνουν πιο ορατές οι επιλογές λαχανικών από το κρέας στον πάγκο μιας πανεπιστημιακής καντίνας συνδέθηκε με μια αύξηση 6% στην επιλογή πιάτων χωρίς κρέας. Και όταν πρόκειται για τον μπουφέ, η τοποθέτηση των επιλογών κρέατος στο τέλος του διαδρόμου είναι πιθανώς μια έξυπνη κίνηση. Μια μικρή μελέτη διαπίστωσε ότι αυτή η διάταξη σε μπουφέ θα μπορούσε να μειώσει την πρόσληψη κρέατος των ανθρώπων έως και 20%. Αλλά δεδομένου του μικρού μεγέθους του δείγματος, απαιτείται περισσότερη έρευνα για να επιβεβαιωθεί αυτό το εύρημα.

4.Βοηθήστε τους ανθρώπους να κάνουν την προφανή σύνδεση

Η υπενθύμιση στους ανθρώπους από πού προέρχεται το κρέας μπορεί επίσης να κάνει μεγάλη διαφορά στο πόσο κρέας τρώνε οι άνθρωποι. Οι έρευνες δείχνουν, για παράδειγμα, ότι η παρουσίαση της εικόνας ενός ψητού χοιρινού κρέατος με το κεφάλι του χοίρου αυξάνει τη ζήτηση των ανθρώπων για εναλλακτική λύση φυτικής προέλευσης .

5.Αναπτύξτε νόστιμα προϊόντα χωρίς κρέας

Φυσικά, το να φτιάχνετε νόστιμα πιάτα για χορτοφάγους αρκετά ώστε να ανταγωνίζονται τα κρέατα φαίνεται καλή ιδέα. Και μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι η αύξηση της εμφάνισης και της ελκυστικότητας των επιλογών χωρίς κρέας στο μενού μιας προσομοιωμένης καφετέριας πανεπιστημίου διπλασίασε τον αριθμό των ατόμων που επέλεξαν γεύματα χωρίς κρέας από τα παραδοσιακά πιάτα με κρέας. Έτσι, ενώ είναι ακόμα νωρίς και πρέπει να γίνει πολύ περισσότερη έρευνα για να κατανοήσουμε πώς να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να τρώνε λιγότερο κρέας, τελικά, το να γίνουν πιο ελκυστικές επιλογές χωρίς κρέας θα είναι το κλειδί για τη μείωση της μακροπρόθεσμης κατανάλωσης κρέατος.

ΠΗΓΗ: https://theconversation.com/five-ways-to-encourage-people-to-reduce-their-meat-intake-without-them-even-realising-105762