Αρτηριακή πίεση: Πως μπορούμε να τη ρίξουμε με διαλογισμό, γιόγκα και μουσικοθεραπεία

0
331

Οι άνθρωποι θα πρέπει να προσπαθούν να διαλογίζονται για περίπου 45 λεπτά κάθε μέρα για να μειώσουν την υψηλή αρτηριακή πίεση που σχετίζεται με το στρες, λένε τώρα οι ειδικοί. Μάλιστα σύμφωνα με τις οδηγίες της Διεθνής Εταιρίας Υπέρτασης, θα πρέπει να αφιερώνουμε στον εαυτό μας τουλάχιστον μισή ώρα την ημέρα, για να ακούμε χαλαρή μουσική, να κάνουμε γιόγκα ή να αθλούμαστε.  Ωστόσο  πάντα ισχύει η κλασική ιατρική συμβουλή «κόψτε το κάπνισμα και μειώστε το αλάτι!».

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύεται στο Journal of  Hypertension  υπάρχουν αρκετά επιστημονικά στοιχεία για ορισμένες λιγότερο συμβατικές προσεγγίσεις.

Ένας από τους συγγραφείς, ο βρετανός ειδικός για την αρτηριακή πίεση, καθηγητής Bryan Williams, από University College του Λονδίνου, σε αποκλειστική συνέντευξη στο BBC επεσήμανε: ” Όλοι μας πρέπει βρούμε μισή ώρα τη μέρα για τον εαυτό μας, για να αποσυμπιεστούμε και απλά να χαλαρώνουμε. Μπορούμε, να ακούμε μουσική, να πηγαίνουμε μια βόλτα, να αθλούμαστε στο γυμναστήριο ή στο πάρκο».

Τι βοηθάει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης;

Η υψηλή αρτηριακή πίεση είναι η κύρια αιτία πρόωρου θανάτου. Επιβαρύνει την καρδιά και τα αιμοφόρα αγγεία, τα οποία, μακροπρόθεσμα, μπορούν να οδηγήσουν σε καρδιακές παθήσεις, καρδιακές προσβολές και εγκεφαλικά επεισόδια.

Περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι ή ένας στους τέσσερις ενήλικες παγκοσμίως έχει υψηλή αρτηριακή πίεση.

Η ομάδα εμπειρογνωμόνων από 18 χώρες συμβουλεύει:

  • Δοκιμάστε καθημερινές στρατηγικές καταπολέμησης του στρες, όπως ο διαλογισμός, οι βαθιές αναπνοές, η γιόγκα.
  • Εστιάστε στα θετικά πράγματα για τα οποία μπορείτε να είστε ευγνώμονες και κάνετε καλές πράξεις για να νιώσετε την υπέροχη αίσθηση της ικανοποίησης.
  • Ακούστε χαλαρή μουσική για τουλάχιστον 25 λεπτά, τρεις φορές την εβδομάδα.
  • Άλλες καλές συνήθειες είναι να παραμένετε σωματικά δραστήριοι, ίσως θέλετε να χρησιμοποιήσετε gadget και εφαρμογές γυμναστικής για να παρακολουθείτε τα βήματα, τον ύπνο και την πρόοδό σας.

Επτά ώρες ποιοτικού ύπνου μειώνουν τα επίπεδα του άγχους

Ο καθηγητής Williams, δήλωσε: «Δεν είναι μόνο η διάρκεια του ύπνου, αλλά και η ποιότητα του ύπνου. Και τα στοιχεία δείχνουν ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να προσπαθούν να επιτύχουν επτά ώρες ύπνου καλής ποιότητας, για να μειώσουν τα συμπτώματα του άγχους. Επίσης προσπαθήστε να μην σκέπτεστε συνέχεια την καθημερινότητα. Αυτή η κίνηση έχει μια σημαντική και σωρευτική επίδραση καταπολέμησης του στρες στο μυαλό και την καρδιά σας», λέει ο καθηγητής.

Επίσης είναι θετικό για την ψυχολογία μας το τρέξιμο, το περπάτημα και γενικά η άθληση  στο πάρκο, μακριά από πολυσύχναστους δρόμους, επειδή η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι κακή για την καρδιά και τους πνεύμονες.

Διατροφή

Σημαντικός παράγοντας για τη μείωση της αρτηριακής πίεσης είναι επίσης και η σωστή διατροφή. Σύμφωνα με τους ειδικούς:

  • Η κατανάλωση ψαριών ή η λήψη συμπληρώματος ιχθυελαίου ωμέγα-3 μπορεί να είναι χρήσιμη.
  • Η υγεία του εντέρου είναι επίσης σημαντική – και η λήψη προβιοτικών και η κατανάλωση άφθονων φυτικών ινών είναι μια καλή ιδέα.
  • Η κατανάλωση τσαγιού και καφέ είναι καλή, αλλά η κατανάλωση πολλών ενεργειακών ποτών που περιέχουν μεγάλες ποσότητες καφεΐνης δεν συνιστάται.
  • Να είστε προσεκτικοί με το τσάι γλυκόριζας – αυτό μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση.

ΠΗΓΗ: https://www.bbc.com/news/health-66807432