Άσκηση και τρίτη ηλικία: Τι επιβάλλεται και τι… απαγορεύεται

0
91

Είστε πάνω από 55 χρονών και πλέον έχετε αποφασίσει ότι στο δεύτερο μισό της ζωής σας θέλετε να έχετε σωματική υγεία και ευεξία! Ωστόσο τα πολλά χρόνια…καθισιού έχουν αφήσει τα σημάδια τους στο σώμα σας.

Ευτυχώς, υπάρχουν κάποιες ασκήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε κάποια από τα προβλήματα που «κουβαλάτε» λόγω του τρόπου ζωής σας.

Η Kymberly Williams-Evans, συνιδρύτρια του funandfit.org και πιστοποιημένη επαγγελματίας γυμναστικής που έχει διδάξει σε τέσσερις ηπείρους για τρεις δεκαετίες, μοιράζεται μαζί μας τις ασκήσεις που πρέπει να κάνει ένας ηλικιωμένος  και ταυτόχρονα δίνει έμφαση στις κινήσεις που… απαγορεύονται.

 Κοιλιακοί, όχι ροκανίσματα

 Η κίνηση που κάνει το σώμα κατά τα ροκανίσματα είναι απαγορευτική για έναν ηλικιωμένο άνθρωπο.

Αναζητήστε ασκήσεις που κρατούν το κεφάλι στο πάτωμα και δεν επιβαρύνουν τον αυχένα.

 Ενεργοποίηση της πλάτης

 Αναζητήστε ασκήσεις για τους γλουτούς, τον ιγνυακό τένοντα και για τους μυς της πλάτης. Και σε αυτή την περίπτωση, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην κινησιολογία.

 Πρώτα ο κορμός…

 Η ποιοτική κίνηση ξεκινά από το κέντρο του σώματός μας. Πρώτα ενεργοποιείται ο πυρήνας και μετά τα πόδια και τα χέρια.

Οι κοιλιακοί είναι το τέλειο παράδειγμα αυτής της αρχής. Δοκιμάστε να σφίξτε τους κοιλιακούς σας και μετά να μετακινήσετε τα χέρια, τα πόδια και τη σπονδυλική σας στήλη. Θα δείτε ότι η καλή στάση απαιτεί πρώτα την ενεργοποίηση του κέντρου.

Μια 60χρονη γυναίκα που ενεργοποιεί τον πυρήνα της και μετά προσθέτει αντίσταση, θα μπορεί να προπονείται περισσότερο και με μικρότερο κίνδυνο τραυματισμού.

 Ασκήσεις ισορροπίας

Καθώς μεγαλώνετε, μπορεί να χάσετε την ικανότητά σας να ισορροπείτε καλά και έτσι υπάρχει ο κίνδυνος της πτώσης.

Γι’ αυτό καλό θα ήταν να ενσωματώσετε στοιχεία ισορροπίας στην άσκησή σας. Βεβαιωθείτε ότι επιλέγετε ασκήσεις που έχουν μια πρόκληση αλλά είναι και ασφαλείς ταυτόχρονα.

ΠΗΓΗ: https://www.basetraining.org/blog/askisi-kai-triti-ilikia-ti-epivalletai-kai-ti-apagoreyetai/