Καύσωνας: Προσοχή στην πίεση σας!

0
187

Έρχονται 40αρια αυτή την εβδομάδα σύμφωνα με τους μετεωρολόγους που σημαίνει ότι οι επόμενες ημέρες έως και την Κυριακή θα είναι εξαιρετικά δύσκολες. Όλοι γνωρίζουν ότι η θερμοπληξία είναι ο νούμερο ένα κίνδυνος για τον οργανισμό. Ωστόσο πόσοι από εμάς γνωρίζουμε ότι οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν και την πίεση μας; Μάλιστα εκείνοι που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπέρτασης, κατά τη διάρκεια του καύσωνα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί. Παρακάτω θα δούμε πως επηρεάζει η θερμοκρασία την πίεση μας.

Στένωση των αιμοφόρων αγγείων

Η πίεση του αίματος αυξάνεται το χειμώνα και μειώνεται το καλοκαίρι στους περισσότερους ανθρώπους. Η διάμετρος των αιμοφόρων αγγείων μειώνεται στις χαμηλές θερμοκρασίες, υποχρεώνοντας την καρδιά να εργαστεί σκληρότερα για να προωθήσει το αίμα μέσω των φλεβών και των αρτηριών. Τόσο η συστολική (αρτηριακή πίεση όταν η καρδιά συστέλλεται) όσο και η διαστολική πίεση (ένδειξη της πίεσης του αίματος, ενώ η καρδιά είναι σε κατάσταση ηρεμίας) παρουσιάζουν αύξηση σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες.

Συμπαθητικό νευρικό σύστημα

Ο κρύος καιρός μπορεί να ενεργοποιήσει το συμπαθητικό νευρικό σύστημα (sympathetic nervous system), το οποίο ελέγχει το πώς το σώμα αντιδρά στο στρες, σύμφωνα με γαλλική έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Archives of Internal Medicine”. Οι χαμηλότερες θερμοκρασίες προκαλούν στρες στο σώμα, το οποίο μπαίνει σε κατάσταση “συναγερμού”. Το σώμα αντιδρά με μία ποικιλία συμπτωμάτων, όπως η διαστολή της κόρης, η αυξημένη εφίδρωση, ο αυξημένος καρδιακός ρυθμός και η αυξημένη αρτηριακή πίεση.

Αφυδάτωση

 Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να προκαλέσουν πτώση της αρτηριακής πίεσης, αλλά σε κάποιες περιπτώσει μπορεί να επιφέρουν και το αντίθετο αποτέλεσμα. Οι υγιείς μπορεί να νιώσουν μια μικρή αδιαθεσία, όμως οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και ιδιαίτερα όσοι έχουν προβλήματα με την καρδιά τους, μπορεί να αισθανθούν έντονη ζάλη επειδή θα πέσει απότομα η πίεση τους  και να έχουν μια πολύ άσχημη πτώση που να τους οδηγήσει στο νοσοκομείο με κατάγματα εκτός από τη ζημιά στην καρδιά.

Η απώλεια νερού μέσω της αυξημένης εφίδρωσης επιδρά στο σώμα με διάφορους τρόπους, όπως ο μειωμένος όγκος αίματος και οι απότομες αλλαγές στον καρδιακό ρυθμό.

Για την καταπολέμηση της αφυδάτωσης, φροντίστε να καταναλώνετε επαρκείς ποσότητες νερού κατά τη διάρκεια της άσκησης ή οποιασδήποτε δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της οποίας ιδρώνετε πολύ.

Πηγή: http://www.livestrong.com