Πόσο συχνά πρέπει να γυμναζόμαστε για να είμαστε σε φόρμα;

0
46

Οι διακοπές τελείωσαν για τους περισσότερους και αρκετοί από εμάς “τσιμπήσαμε” και λίγα κιλά παραπάνω και καλά …κάναμε! Η ζωή είναι μικρή και οι χαρές που έχει το φαγητό με την καλή παρέα, στο νησί ή στο βουνό, δεν είναι πολλές γι’ αυτό πρέπει να τις απολαύσουμε! Τώρα όμως, είναι η ώρα να κάνουμε …ταμείο. Για όλους εσάς, λοιπόν, που σκέφτεστε να ξεκίνησε να αθλείστε για να χάσετε τα παραπανήσια κιλά, χωρίς όμως να σας τρελαίνει ιδιαίτερα η ιδέα της γυμναστικής, καλό είναι να γνωρίζετε ότι για τον μέσο άνθρωπο που προσπαθεί να είναι σε φόρμα, το πιο σημαντικό πράγμα δεν είναι απαραίτητα πόση άσκηση κάνει, αλλά η ποιότητα αυτής της άσκησης.

Για παράδειγμα, η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT) δίνει πολλές υποσχέσεις για τη βελτίωση της φυσικής κατάστασης και της υγείας, όπως γράφουν στο The Conversation οι Μάθιου Ράιτ Λέκτορας Βιομηχανικής και Δύναμης και Κλιματισμού, Πανεπιστήμιο Teesside και Τζόναθαν Τέιλορ Λέκτορας Αθλητισμού και Άσκησης, Πανεπιστήμιο Teesside.

Αυτό περιλαμβάνει την εκτέλεση ασκήσεων με μέγιστη προσπάθεια για σύντομο χρονικό διάστημα, ακολουθούμενη από μια περίοδο ανάπαυσης.

Η μελέτη

Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι τέσσερις έως επτά περιόδους έντονων ασκήσεων ενός λεπτού με 75 δευτερόλεπτα ξεκούρασης τρεις φορές την εβδομάδα βελτίωσαν τη φυσική κατάσταση και την ψυχική ευεξία. Έτσι, για άτομα που δεν ασκούνται τακτικά, λιγότερο από 30 λεπτά την εβδομάδα θα μπορούσε να είναι ευεργετικό.

Το αν πρέπει να ασκείστε περισσότερο ή λιγότερο συχνά εξαρτάται από πολλά πράγματα – συμπεριλαμβανομένου του πόσο συχνά είστε σε θέση, των προπονητικών σας στόχων και της έντασης της άσκησης που κάνετε. Οι ειδικοί, λοιπόν, σας προτείνουν να προσπαθήσετε να διαφοροποιήσετε το είδος της προπόνησης που κάνετε μέσα σε μια εβδομάδα και να επιτρέψετε αρκετή αποκατάσταση μεταξύ έντονων ή προπονητικών ημερών αντίστασης – συμπεριλαμβανομένης τουλάχιστον μιας ημέρας ανάκαμψης την εβδομάδα.

Και μην ξεχνάτε, ότι το κλειδί της επιτυχίας για τη γυμναστική, είναι η…συνέπεια. Γι΄αυτό και  το πιο αποτελεσματικό πρόγραμμα γυμναστικής  είναι αυτό που μπορείτε να κάνετε με συνέπεια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Μείνετε δραστήριοι και καλή επιτυχία, σε ότι αποφασίσετε να κάνετε.