Πάσχα στο σπίτι αλλά χωρίς υπερβολές στο εορταστικό τραπέζι

0
120

Φέτος το Πάσχα θα είναι διαφορετικό λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Στο εορταστικό γεύμα θα είμαστε σαφώς λιγότερα άτομα, ίσως και κάποιοι να είναι μόνοι τους, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα έχουμε τα πασχαλινά εδέσματα και γλυκίσματα. Μένουμε στο σπίτι όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να φάμε ότι υπάρχει στο Πασχαλινό τραπέζι, γιατί μην ξεχνάτε ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να μπορέσουμε να βγούμε κιόλας. Και φέτος λοιπόν οι ειδικοί συνιστούν εγκράτεια ιδιαίτερα σε όσους έχουν κάνει νηστεία 40 ημέρες και οι καρδιοπαθείς.

Σύμφωνα λοιπόν με την Ελληνική Καρδιολογική Εταιρία (ΕΚΕ), η υπερκατανάλωση λίπους και αλατιού, μπορεί να συντελέσει στην εκδήλωση πνευμονικής εμβολής, δύο με τρεις ημέρες αργότερα. Γι΄ αυτό, οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου στους καρδιοπαθείς και όχι μόνο και συνιστούν στην περίπτωση που  εμφανίσουν δύσπνοια ή υπερβολική κατακράτηση υγρών, να αναζητήσουν άμεσα ιατρική βοήθεια για την πρόληψη σοβαρότερων επιπλοκών.

Η μεγάλη συσσώρευση λίπους και ειδικά κατά τις νυχτερινές ώρες, συνοδεύεται με εγκεφαλικά επεισόδια και με εμφράγματα του μυοκαρδίου, εκτιμούν οι ειδικοί και συστήνουν μαζί με το πασχαλινό φαγητό να καταναλώνουμε και άφθονη ποσότητα πράσινων λαχανικών, τα οποία έχουν αντιοξειδωτική δράση και εξουδετερώνουν την θρομβογόνο επίδραση των λιπιδίων.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, για να αποφύγετε τα πολύ λιπαρά πιάτα μπορείτε, λίγη ώρα πριν καθίσετε στο γιορτινό τραπέζι να φάτε ένα φρούτο, που θα μειώσει το αίσθημα της πείνας. Επίσης μπορείτε να  ξεκινήσετε το γεύμα σας, με  μια πλούσια πράσινη σαλάτα ή βραστά λαχανικά.

-Το πιάτο που θα σας χορτάσει χωρίς να σας φορτώσει με πολλές θερμίδες, είναι: ψητό κρέας (αρνί ή κατσίκι χωρίς πέτσες και λίπος) και άφθονη σαλάτα, χωρίς πατάτες και ψωμιά.

-Αποφύγετε το «τσιμπολόγημα», πάνω από το αρνί. Αν θέλετε να φάτε, καθίστε στο τραπέζι.

-Προτιμήστε το κατσίκι αντί για το αρνί, διότι έχει λιγότερο λίπος.

-Συνοδεύστε το κρέας με άφθονη σαλάτα. Οι σαλάτες διεγείρουν το αίσθημα κορεσμού της πείνας, είναι υγιεινές λόγω του πλούτου τους σε φυτικές ίνες και θρεπτικά συστατικά, δεν έχουν πολλές θερμίδες (εφ’ όσον βεβαίως είναι απλές χωρίς σως και ντρέσιγκς).

-Αποφύγετε το ψωμί. Πρόκειται για έξτρα θερμίδες χωρίς νόημα, από τη στιγμή που στις μέρες της νηστείας μάλλον το έχετε τιμήσει αρκετά.

-Να τρώτε αργά, για να διευκολύνετε την πέψη, αλλά και για να χορτάσετε πιο γρήγορα.

-Μην αλατίζετε το φαγητό σας. Το αρνί και τα άλλα πασχαλινά εδέσματα, είναι συνήθως υπερ-αλατισμένα!!!

-Προσέξετε τι πίνετε και μην ανακατεύετε διαφορετικά ποτά όπως τσίπουρο, ρακί, κρασί και μπύρα. Δυο ποτά για τους άντρες και ένα για τις γυναίκες είναι η συνιστώμενη πρόσληψη σε ημερήσια βάση.

-Πίνετε άφθονο νερό και ποτά με μηδέν θερμίδες. Με αυτή την «τακτική»  νιώθετε το αίσθημα της πληρότητας στο στομάχι σας και καταναλώνετε λιγότερα γλυκά και ποτά.

Η ΕΚΕ υπενθυμίζει ότι η οδηγία “Δεν επισκεπτόμαστε τα νοσοκομεία” ΔΕΝ ισχύει για τους ασθενείς με ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου και ύποπτα συμπτώματα Οξέως Εμφράγματος του Μυοκαρδίου ήτοι πόνοι ή έντονη πίεση στο στήθος. Οι ασθενείς αυτοί πρέπει να καλούν τον γιατρό τους ή το 166 άμεσα.

Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση σε όλους μας

και ο Θεός να μας δίνει δύναμη να το ξεπεράσουμε και αυτό!