Ποια φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά μας αδυνατίζουν;

0
90

Τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά αποτελούν πάντα μια έξυπνη κίνηση για να χάσουμε τα παραπανήσια κιλά που πήραμε το Καλοκαίρι. Αρκεί βέβαια να γνωρίζουμε ποια είναι αυτά. Παρακάτω σας παρουσιάζουμε εννέα φρούτα και λαχανικά της εποχής που μας χορταίνουν και παράλληλα μας βοηθούν να κατεβάσουμε το δείκτη της ζυγαριάς!

Μήλα: Ένα μεγάλο μήλο προσφέρει 5,5 γραμμάρια ινών. Είναι πλούσια σε πηκτίνη – μια ίνα που μας χορταίνει και έχουν λίγες θερμίδες, ένας συνδυασμός που τα καθιστά την πιο έξυπνη υγιεινή και γευστική πρόταση για σνακ.

 Αχλάδια: Ένα μεσαίου μεγέθους φρούτο περιέχει έξι γραμμάρια ινών και  δεν μας φουσκώνει.

 Ρόδια: Πλούσια σε φυτικές ίνες, μας χορταίνουν και αποτελούν ένα απολαυστικό σνακ. Προσθέτουν χρώμα και γεύση στις σαλάτες αλλά και ο χυμός τους είναι πεντανόστιμος.

 Μπρόκολο: Το μπρόκολο είναι 91% νερό και τα τρόφιμα που περιέχουν πολύ νερό σας βοηθούν όχι μόνο να ενυδατωθείτε αλλά και να ελέγξετε το βάρος σας.

Γλυκοπατάτα: Γλυκό και με όμορφο χρώμα αυτό το αμυλώδες λαχανικό αποτελεί ένα τέλειο υποκατάστατο της κλασσικής πατάτας. Αν και δεν είναι σημαντικά χαμηλότερο σε θερμίδες, περιέχει ελαφρώς λιγότερους υδατάνθρακες ενώ είναι πιο πλούσιο σε βιταμίνες και μέταλλα.

Παντζάρια: Νόστιμη σαλάτα με ελαιόλαδο και λεμόνι, που μας χορταίνει. Τα παντζάρια περιέχουν ένα φυτοθρεπτικό συστατικό που ονομάζεται μπεταλαϊνη το οποίο έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στη φυσική διαδικασία αποτοξίνωσης του οργανισμού. Όταν το σώμα αποβάλλει τις τοξίνες, μπορεί πιο αποτελεσματικά να μεταβολίσει το φαγητό.

Κουνουπίδι: Χαμηλό σε θερμίδες και πλούσιο σε μερικές βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, το σταυροειδές αυτό λαχανικό είναι εξαιρετικά ευπροσάρμοστο. Απολαύστε το στον ατμό, ψημένο με διάφορα καρυκεύματα ή ακόμη και ωμό. Πιο αξιοσημείωτη είναι η ικανότητά του να χρησιμεύει ως υποκατάστατο του πουρέ πατάτας, αφού η γεύση του είναι νόστιμη και εντυπωσιακά παρόμοια με αυτή της παραδοσιακής πατάτας, ενώ έχει λιγότερες θερμίδες και υδατάνθρακες.

Λαχανάκια Βρυξελλών: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και είναι ένα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά λαχανικό που μπορεί να δώσει γευστικά πιάτα. Είναι επίσης πλούσια σε πρωτεΐνες σε σύγκριση με πολλά άλλα λαχανικά (ένα φλιτζάνι προσφέρει τρία γραμμάρια). Αντικαταστήστε το ρύζι με αυτά και προσθέστε τους και λίγα κάστανα που τους ταιριάζουν πολύ.

 Κολοκυθόσποροι: Περιέχουν μονοακόρεστα που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του λίπους της κοιλιάς. Ψήστε τους με λίγο θαλασσινό αλάτι και πασπαλίστε τους σε μια σαλάτα ή απολαύστε τους μόνους τους ως σνακ.