Διαλογισμός για την ενίσχυση της ψυχικής υγείας και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης

0
39

Η εξάσκηση της προσοχής και του διαλογισμού μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το άγχος και την υψηλή αρτηριακή πίεση, να κοιμηθείτε καλύτερα, να αισθανθείτε πιο ισορροπημένοι, ακόμη και να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, σύμφωνα με τους ειδικούς.

Ο διαλογισμός και η προσοχή είναι πρακτικές που σας βοηθούν να αφήσετε το άγχος και να αισθανθείτε πιο ήρεμοι και ήρεμοι. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να το πετύχουμε αυτό, όπως η ήρεμη αναπνοή, ο στοχασμός, η προσευχή, η συνεχής εστίασης σε κάτι, όπως μια εικόνα, μια φράση ή έναν ήχο, έτσι το το σώμα μας ηρεμεί, αρκεί να αφιερώσουμε λίγη ώρα στον …εαυτό μας κάθε μέρα ή έστω κάποιες φορές την εβδομάδα. Σκεφτείτε το σαν μίνι διακοπές από το άγχος της καθημερινότητας!

Το άγχος  είναι το φυσικό σύστημα συναγερμού του σώματός σας. Απελευθερώνει μια ορμόνη που ονομάζεται αδρεναλίνη που αυξάνει την αναπνοή σας και αυξάνει καρδιακό ρυθμό και την αρτηριακή σας πίεση. Μας κινητοποιεί, μας κάνει δραστήριους, κάτι που μπορεί να είναι καλό όταν είμαστε αντιμέτωποι με πραγματικό κίνδυνο ή πρέπει να παίξουμε.

Αλλά αυτή η στάση «μάχης» μπορεί να επηρεάσει το σώμα σας όταν συνεχίζει πολύ καιρό ή είναι συχνό φαινόμενο. Ο διαλογισμός ευαισθητοποίησης παρέχει μια μέθοδο για τον χειρισμό του στρες με έναν πιο υγιεινό τρόπο.

Ο διαλογισμός μας ηρεμεί και βελτιώσει την ποιότητα ζωής.

Πρόσφατες μελέτες έχουν προσφέρει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα σχετικά με τον αντίκτυπο του διαλογισμού στη μείωση της αρτηριακής πίεσης. Υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να διαχειριστούν την αϋπνία, την κατάθλιψη και το άγχος.

Μερικές έρευνες δείχνουν ότι ο διαλογισμός αλλάζει φυσικά τον εγκέφαλο και θα μπορούσε να βοηθήσει:

  • αύξηση της ικανότητας επεξεργασίας πληροφοριών,
  • επιβραδύνει τις γνωστικές επιπτώσεις της γήρανσης,
  • μείωση της φλεγμονής,
  • υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα,
  • μείωση των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης,
  • ελέγξτε την ανταπόκριση του εγκεφάλου στον πόνο,
  • βελτιώστε τον ύπνο.

Βρείτε τη μέθοδο που σας ταιριάζει.

Θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο να κάθεστε ήσυχα και να εστιάζετε στην αναπνοή σας. Όταν το μυαλό σας περιπλανιέται (και θα το κάνει!), επαναφέρετέ το απαλά ξανά στην αναπνοή. Αυξήστε σταδιακά το χρόνο που μπορείτε να παραμείνετε συγκεντρωμένοι. Εάν δεν είστε βέβαιοι πώς να ξεκινήσετε, αναζητήστε μαθήματα στο Διαδίκτυο για διαλογισμό, λάβετε προτάσεις από φίλους ή αναζητήστε και ασκήσεις και τύπους διαλογισμού που σας ενδιαφέρουν.

Για παράδειγμα ο υπερβατικός διαλογισμός είναι μια τεχνική που επιτρέπει στο μυαλό σας να εστιάσει προς τα μέσα, παραμένοντας σε εγρήγορση για άλλες σκέψεις ή αισθήσεις χωρίς να τους επιτρέπει να παρέμβουν. Συνήθως γίνεται καθισμένος με τα μάτια κλειστά για 20 λεπτά, δύο φορές την ημέρα. Ο διαλογισμός συνειδητοποίησης μπορεί να χρησιμοποιεί ένα αντικείμενο εστίασης, όπως το χτύπημα ενός κουδουνιού, το άγγιγμα χαντρών ή το βλέμμα σε μια εικόνα. Και φυσικά μην ξεχνάμε την προσευχή που μας βοηθάει πάρα πολύ.

Δεν γίνεται όλος ο διαλογισμός καθισμένος με τα πόδια σταυρωμένα και τα μάτια κλειστά. Υπάρχουν και ασκήσεις διαλογισμού που περιλαμβάνουν κίνηση το τσι τσιγκ, το Τάι Τσι και τη γιόγκα.

Ενώ ο διαλογισμός μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε το άγχος, να κοιμηθείτε καλά και να αισθανθείτε καλύτερα, δεν θα πρέπει να αντικαταστήσει τις αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η υγιεινή διατροφή , η διαχείριση του βάρους σας και η τακτική σωματική δραστηριότηταΠροσοχή: Ο διαλογισμός δεν είναι υποκατάστατο φαρμακευτικής αγωγής ή ιατρικής περίθαλψης που μπορεί να έχει συνταγογραφήσει ο γιατρός σας. Αυτά τα συνεχίζετε κανονικά!

Πηγή: https://www.heart.org/en/healthy-living/healthy-lifestyle/mental-health-and-wellbeing/meditation-to-boost-health-and-wellbeing