Τα συχνότερα λάθη που κάνουμε μετά το φαγητό που προκαλούν προβλήματα στη χώνεψη

0
82

Έχετε δυσπεψία μετά το φαγητό; Τότε ίσως να δείτε προσεκτικά τι κάνετε μετά από το γεύμα. Συνήθως μετά από το φαγητό κάνουμε κάποιες επιλογές που επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης, με συνέπεια να προκαλούν μια σειρά από προβλήματα όπως φούσκωμα και δυσπεψία. Ας δούμε ποια είναι τα συχνότερα λάθη που κάνουμε.

Πρώτο λάθος: Πίνετε ανθρακούχο αναψυκτικό για να χωνέψετε μετά το γεύμα; Αυτό συνήθως φέρνει αντίθετα αποτελέσματα, γιατί πολύ απλά… καταπίνετε αέρα, λόγω του ανθρακικού, το οποίο αποβάλετε με το ρέψιμο (ερυγές).Η αλήθεια είναι ότι η κατανάλωση ανθρακούχων ποτών μετά το γεύμα ή και κατά τη διάρκειά του, οδηγεί στην αραίωση των γαστρικών υγρών του στομάχου με αποτέλεσμα τελικά να επιβραδύνεται η πέψη.

Δεύτερο λάθος: Μετά το φαγητό ξαπλώνετε στον καναπέ ή το κρεβάτι; Καλύτερα να καθίσετε λίγο ακόμη στο τραπέζι ή να κάνετε ένα μικρό περίπατο, που θα βοηθήσει τον οργανισμό να επιτελέσει τη διαδικασία της χώνεψης. Καλό είναι να γνωρίζετε ότι το χειρότερο που μπορείτε να κάνετε, μετά το γεύμα ή το δείπνο, είναι να πάτε για ύπνο. Τότε όλες οι λειτουργίες του οργανισμού επιβραδύνονται και μεταξύ αυτών και η διαδικασία της πέψης. Επιπλέον η ύπτια θέση μετά το γεύμα αυξάνει τις πιθανότητες παλινδρόμησης του περιεχομένου του στομάχου γι΄αυτό άλλωστε πρέπει να αποφεύγεται.

Τρίτο και φαρμακερό: Ανάβετε τσιγάρο. Ναι ξέρω για τους καπνιστές είναι απόλαυση! Όμως η νικοτίνη έχει την ιδιότητα να οδηγεί στη χαλάρωση του οισοφαγικού σφιγκτήρα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι πιθανότητες παλινδρόμησης του περιεχομένου του στομάχου. Γι΄αυτό καλό είναι να το αποφεύγετε τουλάχιστον όσο μπορείτε.

Οι ειδικοί συνιστούν να αλλάξετε αυτές τις τρείς λάθος επιλογές και ίσως να απαλλαγείτε από το ενοχλητικό φούσκωμα και τη δυσπεψία μετά το γεύμα σας. Φυσικά να έχετε πάντα υπόψη σας ότι μεγάλο ρόλο παίζει η ποσότητα και η ποιότητα του φαγητού. Μην περιμένετε λοιπόν να πάνε όλα καλά εάν τρώτε βαριά φαγητά σε μεγάλη ποσότητα και πίνετε αναψυκτικά ή αλκοόλ. Το στομάχι δεν αντέχει πολλά ιδιαίτερα εάν είστε 50plus και τρώτε αργά το βράδυ.