Πως να αποφύγετε το …ενοχλητικό φούσκωμα στην κοιλιά

0
83

Είναι από τις πιο άβολες καταστάσεις ιδιαίτερα το Καλοκαίρι. Το φούσκωμα στο στομάχι και ο τυμπανισμός της κοιλιάς μπορεί να αποφευχθεί εάν καταφέρετε να πείτε ένα μεγαλόπρεπη «Όχι» στα νόστιμα τρόφιμα που συνήθως ευθύνονται για αυτή τη δύσκολη κατάσταση.

Παρακάτω θα δούμε ποια σνακ, φαγητά και ποτά, πρέπει να αποφεύγετε για να μην ξαναβρεθείτε στη δύσκολη κατάσταση να σας πονάει η κοιλιά και να νιώθετε δυσφορία Καλοκαιριάτικα και ποια τρόφιμα σας προφυλάσσουν από τον τυμπανισμό. Η επιλογή φυσικά είναι, πάντα, δική σας.

Σνακ με αλάτι

Τα αλμυρά τρόφιμα μπορούν να οδηγήσουν σε κατακράτηση νερού γύρω από την κοιλιά. Το κλειδί δεν είναι να αποφεύγονται τα υγρά, αλλά το αλάτι. «Στους περισσότερους υγιείς ενήλικες, το φούσκωμα προκαλείται στην πραγματικότητα από την υπερβολική αύξηση του αερίου στην κοιλιακή χώρα – συνήθως δεν προκαλείται από την κατακράτηση υγρών. Αν υπάρχει κατακράτηση υγρών, αρχίζουμε να ανησυχούμε για θέματα υγείας, όπως η ηπατική ανεπάρκεια» , εξηγεί η Neal Malik, επικεφαλής του προγράμματος Master of Science in Nutrition for Wellness στο πανεπιστήμιο Bastyr και συνεχίζει : «Το φούσκωμα μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε εντελώς άθλια καθώς ο κοιλιακός πόνος και οι κράμπες είναι ένα σύνηθες σύμπτωμα. Τα επιπλέον κιλά που φαίνεται ότι έχουμε γύρω από τη μέση, ενδέχεται σε πολλές περιπτώσεις να προέρχονται από τη συσσώρευση αέρα» .

Επεξεργασμένα τρόφιμα

Τα επεξεργασμένα τρόφιμα και τα έτοιμα γεύματα που ζεσταίνονται στον φούρνο μικροκυμάτων είναι υπεύθυνα για τα φουσκώματα. Αντί γι αυτά προτιμήστε ένα πιάτο γεμάτο φρούτα ή μια πλούσια σαλάτα με φρέσκα λαχανικά της αρεσκείας σας και βάλτε λίγο φιλέτο ψητό κοτόπουλο μέσα ή ψητό κρέας και θα χορτάσετε χωρίς να φουσκώσετε!

Τσίχλα

Μπορεί να σας βοηθάει να ξεχνάτε την πείνα σας αλλά δυστυχώς γεμίζει το στομάχι με αέρα  που προκαλεί φούσκωμα, τυμπανισμός και δυσφορία. Γι΄αυτό λέμε ναι στις τσίχλες… αλλά με μέτρο!

Ανθρακούχα

Τι να πρωτοπεί κανείς γι΄αυτά; Τα ποτά αυτά περιέχουν διοξείδιο του άνθρακα που μπορεί να σας φουσκώσει αντί να σας κάνει να χωνέψετε. Το αέριο αυτό απορροφάται εντελώς από τα έντερα και μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη συσσώρευση αερίων στον οργανισμό.

Τρόφιμα που βοηθάνε

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά τρόφιμα που συμβάλλουν στην πρόληψη ή την ανακούφιση από τα ενοχλητικά συμπτώματα του φουσκώματος.

Το  αβοκάντο βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των τροφίμων που βοηθάνε στον τυμπανισμό, γιατί περιέχει περισσότερο κάλιο από την μπανάνα, που βοηθάει στην αποβολή της περίσσειας νατρίου από τον οργανισμό.

Τα σπαράγγια είναι γνωστά για τη φυσική διουρητική τους ιδιότητα. Αυτό το καταπληκτικό λαχανικό περιέχει υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, που συμβάλλει στη γενικότερη ευζωία και φυσιολογική λειτουργία του πεπτικού συστήματος.

Ο κουρκουμάς, το τσάι είναι εξαιρετικά ροφήματα, αλλά και το γιαούρτι μπορεί να σας… ξεφουσκώσει και να σας ανακουφίσει.

Φυσικά δεν ξεχνάμε να περπατάμε, να τρέχουμε, να παίζουμε μπάσκετ ή να κολυμπάμε, καθώς η καθημερινή άσκηση έξω στη φύση, είναι το απόλυτο φάρμακο για το φούσκωμα, τα περιττά κιλά και τα …περιττά βάρη γενικότερα!